Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute i garasjen nå og driver og skifter regreim på min Golf 1994 1.6 ABU.

På min tidligere bil, en golf 1.6 86, skiftet jeg også regreim og antok at det ville være temmelig likt på den nye golfen min.

Har tatt av alt jeg som må av for å få av register reimen. Problemet er at jeg ikke ser en spennrulle slik det var på den forrige golfen min. Kan noen vær så snill og titte på bildene og gi meg en pekepinn på hvordan jeg tar av regreimen, setter på den nye og så strammer denne.

477035.jpeg

477037.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg vannpumpa er strammeren. Se om det er noen glidespor rundt pumpa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en russisk hayns på nettet som hadde et bilde av det, men fant ikke ut av det. Skal se litt på det i morgen, takk for svar =). Var sannsynligvis ikke røff nok med den tipper jeg.

Edit:

Har nå fått skiftet regreim + vannpumpe. Så vidt jeg kunne se var det ikke noen spor slik at man kunne "slide" vannpumpen bort. Det man derimot måtte gjøre var å skru ut hele sulamitten, ta ut vannpumpen og deretter fjerne regreim. Sette på den nye regreimen og skru pumpen på plass igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.