#1 Skrevet August 28, 2009 Håper noen kan komme med tips til hva som kan være galt? "Kjærringa" er laaangt fra verksted (Smøla), mens jeg sitter her ute i Nordsjøen: bh : Har riktignok fått opp varsellampe et par ganger (med uker eller dager mellom), men det har forsvunnet etter at jeg har skudd av tenningen, fikk sjekket feilkoden i går kveld (P1666), fant ut at det er en eller annen feil med dyse på cylinder 1... Men i dag da samboeren skulle bruke bilen virket ikke turbo lenger, den har altså ikke kuttet mens bilen var i gang: gråter : Noen som har tips å komme med? Noen som har hatt samme problemet? Kan dette henge sammen med dysa på cylinder 1, (det er ikke noen varsellamper som lyser)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2009 18074/P1666 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction Possible Symptoms * Irregular rpm Possible Causes * Wiring and/or connections to/from the Valve for Pump Jet * Valve for Pump Jet Possible Solutions * Check wiring and Check / Clean all connections * Replace the cable-tree to/from all the Valves for Pump Jet * Replace Valve for Pump Jet (replace them all !) Special Notes * For each Valve the ECU checks the Begin of Injection Period (BIP) via a voltage. That voltage is very small (less than 0.0001A). Each extra resistance in the cable is fatal. So, in case of any doubt, just replace all cables. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2009 18074/P1666 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical MalfunctionPossible Symptoms * Irregular rpm Possible Causes * Wiring and/or connections to/from the Valve for Pump Jet * Valve for Pump Jet Possible Solutions * Check wiring and Check / Clean all connections * Replace the cable-tree to/from all the Valves for Pump Jet * Replace Valve for Pump Jet (replace them all !) Special Notes * For each Valve the ECU checks the Begin of Injection Period (BIP) via a voltage. That voltage is very small (less than 0.0001A). Each extra resistance in the cable is fatal. So, in case of any doubt, just replace all cables. Jeg fant ut dette, men hovedproblemet nå er om hvorfor ikke turbo virker... Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2009 Om dysa ikke fungerer, så går ecu i limp mode. Dette skjedde nylig på en kompis sin A4 130PD. Bilen begynte og nykke litt og litt. Tilslutt forsvant all motoreffekt, og det ble en ganske stygg lyd av den i tilegg. På den var det elektrisk problem. En kontakt på en dyse var faktisk løs. Satte den fast igjen, så funket bilen. Er vel også et vanlig problem at el nettet til dysene tar kvelden med tiden på disse. Ligger jo inni toppen, og der er det jo mye varme og olje som sliter på el nettet. Koster vel bare 7-800 kr for et nytt el nett til dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2012 løfter denne.. bil touran 170hk PD har feilkode p1669 (kortslutning til plus) som indikrer dyse 4. trådstarter hadde 1666 det er jo nr 1. skiftet dyse nr 2 for 3 uker siden og bilen fungerte fint. nå går den på 3 syl igjen. har skitet ledningsnett i toppen uten bedring. da jeg skiftet dyse nr 2 kom jeg inn på måleblokk 13 for å lese av veridene. denne blokken kommer jeg ikke inn på lenger. feillageret jeg får opp mener jeg går på ledningsnett og ikke på dyse? Innsprøytingsventil/-dyse 4 - strømkrets Åpen krets i ledningsnett/kortsluttet til jord står kortslutning til plus på tester men til jord i autohidden sin forklaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...