Noen som har dekk å anbefale?

Anbefalte innlegg

Kjøpte 225/45 18" regal for 1 år siden,det var litt risting etter montering og han som satte på dekkene sa att dette kom av att felgene mine ikke var hundre prosent! Dette ble værre og værre etter som tiden gikk.Fikk en kompis til å se på hva som gjorde dette,det lå da fullt av grease i fram felgene fordi begge mansjettene var ødelagt,samt att det var slakk i noen lenke armer,konkluderte med av att det var dette som var galt.Skiftet hele skitten,12 armer ,mansjetter skiver,klosser. Da var det klart for prøve tur og jeg gledet meg til å få bilen igjen.Da fikk jeg tlf om att det ristet like mye som før.Da han sjekka dekka var det på innsiden store utbulinger på 2 av dekka som sto bak på bilen! Desse dekka kunne ha eksplodert hva tid som helst! satte på piggdekkene og bilen er som ny å kjøre! Dekkene ble solgt av en Opel forhandler,sitter her å lurer på hvordan di kan selge dekk av så dårlig kvalitet! Det blir sagt att en må lese alt som står med liten skrift! Kikket nøye på dekkene i dag og det stod Made in south Africa! Er det andre med lignende erfaringer? må ta kontakt med forhandler i morgen,men er redd for att kvitteringen for dekka er gått i bosset! :o

 

Nå må jeg ha nye dekk men kommer nok ikke til å sette billig dekk på min bil i gjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nettopp 4 stk Vredestein Sessanta.

Koster vel ca 1400,- dekk i Norge inkl omlegging, eller 4100,- for 4 stk fra dekkonline.no + omlegging (500-1250)

Dette gjelder 225/45-17, men 18" er vel ikke store prisforskjellen.

Dette er vel dekk i mid-premium skiktet, og ikke billigdekk.

Hadde Ultrac (med v-mønster) før Sessanta, og forskjellen etter litt småkjøring er litt susing fra dem, men ellers stille og fint. Noe grep, svingegenskaper osv har jeg enda ikke testet, men det er det mange andre på forumet som har...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Pilot Sport PS2 har jeg gode erfaringer med på RS2en..

Sitter som BARE JULING!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodyear Eagle, vet ikke hva det nyeste heter, men leste en meget bra kritikk..

Toyo Proxes har alltid vært ok dekk

..Michelin får jo somregel god kritikk, men vet ikke hvordan det ligger an prismessig? Sport Maxx skal jo være bra

Kjører selv på Pirelli PZero, og synes de sitter noe voldsomt. Endel bråk er det jo, men det får du vel fra de fleste sportsdekk. Slitestyrken er vel og temmelig laber..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for anbefalinger:) har snakket med forhandler og skulle få nye dekk men veit ikke før i morgen hvilke merker di kan tilby! får desverre ikke pengene igjen.Ga 4200,- for dekkene,det var visst mange andre som hadde fått samme problem med Regal,skulle vist være ett parti dekk med produksjonsfeil som var sluppet på markedet! vil anbefale alle med Regal dekk å sjekke dekka sin for utbulninger på sidene/spesielt innsiden som en ikke ser når dekket står på bilen og derfor er ekstra skummelt!

Kjøpte dekka mine i Mai i fjor .

Skal spørre forhandler om han kan skaffe noen av dekke typene som dere anbefaler når jeg snakker med han i morgen!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med mine Good Year Eagle F1 Assymertic, jeg vil påstå at de er nesten like bra som Michelin PS2 som jeg hadde før. Men det er en del forskjell i pris. Ble veldig positivt overraska over disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nye Michelin Pilot Exalto på min Passat. Veldig fornøyd. Sporet veldig lite og lite støy.

Hadde Sessanta før et. Absolutt bra de også, men sporer litt mer synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dukket tilfeldig opp en kar på jobb som hadde 4 Bridgestone potenza RE 050 A 245/40X18",sto på den nye A5 hans ,men skiftet til 20" med en gang han fikk bilen hjem ,dekka er kjørt 50 mil jeg fikk di for 3700,- så det kan ikke være så galt,eller!? Noen som har erfaring med desse dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RE050A er skikkelig stive, og kanskje ikke de mest behagelige dekka å kjøre med, men det sitter utrolig bra!

 

Blant de dyreste dekka som er å få kjøpt egentlig. :)

 

Nå har du kanskje erfart at du får hva du betaler for, og det er jo bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått lagt om enda,men får håpe di ikke er altfor stive! men har lært etter fadesen i fjor ja:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.