Noen erfaring med LSD diff?

Anbefalte innlegg

Har leita litt rundt etter diffsperre og fikk tips av en nabo som kjører en SAAB i Gatebil serien å sjekke Phantomgrip

Det ser jo veldig enkelt og billig ut da

srt4_phantom_grip.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd dette eller har andre forslag til en rimelig penge?

Skal ha dette på einseren min med 16v motor og gammel GTI 8v gearkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd dette eller har andre forslag til en rimelig penge?

Skal ha dette på einseren min med 16v motor og gammel GTI 8v gearkasse.

 

Har ikke prøvd slike "billigløsninger".. Men har i noen sesonger nå kjørt med en Quaife ATB diff i kassa. Har i alle fall bare positive erfaringer med den. Gjør underverker med aksellerasjon, kurvtakning og generellt feste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd slike "billigløsninger".. Men har i noen sesonger nå kjørt med en Quaife ATB diff i kassa. Har i alle fall bare positive erfaringer med den. Gjør underverker med aksellerasjon, kurvtakning og generellt feste..

 

Og hva koster noe sånt? Denne koster jo bare 270$ og de testene jeg har lest virker overbevisende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva koster noe sånt? Denne koster jo bare 270$ og de testene jeg har lest virker overbevisende.

 

Nå kan du jo ikke sidestille ordentlige racingdeler med "billigprodukter", men pr. idag kommer nok denne på ca. 10000,- nok inn til landet.. (Den var mye dyrere før.. :( ) I tillegg kommer arbeid med å ut/demontere kassa, schimse opp den nye diffen, bytte lagrene til diffen og sammen/innmontere girkassa igjen.. Så det blir en helt annen pris, men derimot skal du kjøre "seriøst" er det nok mye bedre (og dyrere) å satse på enn det produktet du har sett på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper en slik en vil gjerne ha målene på denne : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan du jo ikke sidestille ordentlige racingdeler med "billigprodukter", men pr. idag kommer nok denne på ca. 10000,- nok inn til landet..

Så det blir en helt annen pris, men derimot skal du kjøre "seriøst" er det nok mye bedre (og dyrere) å satse på enn det produktet du har sett på..

 

Er jo enig med deg hvis den er 4-5 ganger bedre...ref. prisen.

Diskuterte litt med naboen igjen idag og han er superfornøyd. Han viste meg hvordan det så ut....bokstavelig talt 2 klosser med litt utfresinger og 4 fjærer.

Jeg tror jeg hadde brukt ca 1 time på å lage dette selv (hvis jeg hadde måla da). Så jeg kommer til å bestille og teste dette ut. Fungerer det like bra som tester og naboen sier så er det sikkert marked for dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo enig med deg hvis den er 4-5 ganger bedre...ref. prisen.

Diskuterte litt med naboen igjen idag og han er superfornøyd. Han viste meg hvordan det så ut....bokstavelig talt 2 klosser med litt utfresinger og 4 fjærer.

Jeg tror jeg hadde brukt ca 1 time på å lage dette selv (hvis jeg hadde måla da). Så jeg kommer til å bestille og teste dette ut. Fungerer det like bra som tester og naboen sier så er det sikkert marked for dette!

 

hadde ikke naboen din en sånn?

ta måla da, hadde vert morro å laget seg en sånn!

men er vel ganske viktig med rett fjertrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke naboen din en sånn?

ta måla da, hadde vert morro å laget seg en sånn!

men er vel ganske viktig med rett fjertrykk?

 

Naboen kjører SAAB 900 Turbo så det stemmer dårlig med måla.

Ang fjærtrykk så har jeg tilgang på mange forskjellige typer da vi bruker disse på stanseverktøy. De han hadde kjøpt (hardeste) ligna veldig på de standard fjærene vi har.

 

Går jo såklart an å måle utfra diffen i Golfen...men nå har jeg bestillt så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de klosse greiene? Hvordan fungerer disse? Må du i utgangspunkte ha en LSD diff? Hvordan moteres dette i diffen o.l?

 

Hvem forhandler Quife ATB differ i norge? Lurt på en bak på A4'en.

Prøvd Quife direkte i UK men ikke mye hjelp å få derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen kjører SAAB 900 Turbo så det stemmer dårlig med måla.

Ang fjærtrykk så har jeg tilgang på mange forskjellige typer da vi bruker disse på stanseverktøy. De han hadde kjøpt (hardeste) ligna veldig på de standard fjærene vi har.

 

Går jo såklart an å måle utfra diffen i Golfen...men nå har jeg bestillt så :P

 

Da deler du vel målene med oss andre??? evt mot et eksempel hvis jeg lager noen?? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de klosse greiene? Hvordan fungerer disse? Må du i utgangspunkte ha en LSD diff? Hvordan moteres dette i diffen o.l?

 

Her har du meget god beskrivelse på innstallasjonlink selv om det er på en mini.

Her er en test link .

Naboen min tror det kan bli ett problem hvis det er glatt (vinter-norge) men det er jo bare å bruke mykere fjærer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da deler du vel målene med oss andre??? evt mot et eksempel hvis jeg lager noen?? ;)

 

Tenkte å lage disse selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å lage disse selv ;)

 

Du får lage noen til boble med IRS kasse også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de klosse greiene? Hvordan fungerer disse? Må du i utgangspunkte ha en LSD diff? Hvordan moteres dette i diffen o.l?

 

Hvem forhandler Quife ATB differ i norge? Lurt på en bak på A4'en.

Prøvd Quife direkte i UK men ikke mye hjelp å få derfra.

 

 

Powerzone skaffer i alle fall Quaife sine produkter for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.