#1 Skrevet August 29, 2009 (endret) Hei samler det jeg lurer på i denne tråden i steden for og lage flere. 1. hvordan kan jeg se hvordan motor jeg har? har DI i rødfarge på bakluka, hadde av plast dekselet på motoren og topp dekselet var en del breiere en hva det er på 1.8 bensin motorene. Etter det jeg har funnet på nett er det pumpedyse motor? er det bra eller dårlig for meg? og er det noen måte jeg kan finne ut om det er en 115 eller 130hk motor? 2. i hjulbua bak er kittet løsnet og begynnt og ruste, noen sier dem har fått rust fikset på garantien på 98 mod passat (rundt front rute feks) er noe vits og prøve på det samme på bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2009 Om du har en 3b passat 98-2000 så har du en 115 hk pd. Bra sådan den har mere nm og føles sterkere i fra bunn av. Er vel 12 års rust garranti. Så bare dra til møller så får du svar. (om det er fra ytre påvirkninger så dekkes det ikke ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2009 (endret) Hei Etter det jeg har funnet på nett er det pumpedyse motor? er det bra eller dårlig for meg? og er det noen måte jeg kan finne ut om det er en 115 eller 130hk motor? Hallo !! 2000 model Passat med rød DI har 115 hk/310 nm,noen biler ble levert med 115 hk/285 nm tidlig på året. 130 hk kom først på 2001 modellen (3bc). Du har en pumpedysemotor som er sterk/rask og økonomisk. Har selv min tredje bil med PD. Vil anbefale en chip,da får du mye drag fra 1600 o/min til opp mot 4000 o/min. Og ikke fra 1800 til 2500 som er orginalt. Men pass opp,denne modellen har en tendens til å få vibrasjoner i svinghjulet ved overkill. Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...