Anbefalte innlegg

Hei har en a6 99mod 1,8T som jeg har satt inn en k04 turbo i,chipen er satt opp til turbo. Har montert sportseksos + fjernet cat.Bilen gikk fint til å begynne med,så plutselig gikk den som en sjark ristet i hele bilen som alle dekkene skulle dette av.Undersøkte litt,fant ut att motor kun gikk på 3 sylinder ,leste av feilkoder disse er 16684+16686. Motor går veldig ujevnt,byttet først tenningsmodul dette hjalp ikke,byttet coiler ble ikke bedre,byttet plugger dette hjalp heller ikke. Kom gjerne med tips: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har undersøkt litt på bilen idag,sylinder 2 har gnist,sjekket att den får bensin også. pluggen blir våt men sylinderen tenner ikke ikke.Noen som har vært borti dette,mistenker att jeg har brent noen ventiler eller tatt stempelringene. Skal få tatt en sylinder lekkasje test på den for å finne ut mere.Kom gjerne med tips hvis noen har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Possible Causes

 

* Air Intake System leaking

* Fuel Supply faulty

* Injector(s) faulty

* Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty

* Ignition Coil(s) faulty

* Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open

* Camshaft Position Sensor (G40) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check Misfire Recognition

* Check Air Intake System

* Check Fuel Supply

* Check Injector(s) and Injector Sealing

* Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)

* Check Ignition Coil(s)

* Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

* Check Camshaft Position Sensor (G40)

 

Special Notes

 

* This DTC indicates that one or multiple cylinders are misfiring, but the ECU fails to identify the cylinder.

 

16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Misfire Detected

Possible Causes

 

* Ignition system

* Fuel injectors

* Fuel pressure

* Running out of fuel

* EVAP canister purge valve

* Evaporative emission system

* Low compression

* Base engine problems

* Controle Module damaged

 

Special Notes

 

* This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket disse tingene som jeg kan sjekke,noen av disse tingene hvet jeg ikke hva er? har jo ikke egr.Hva er EVAP canister purge valve+Evaporative emmision system??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt tilsvarende "problem" på en 2,2 og syntes dette hørtes litt skummelt ut... Hvis den får bensin og gnist, så har den to av tre. Da er det bare luft/kompresjon som mangler fra ligningen for at den skal tenne. Ta en komp-test. Hvis det ikke gir deg noe svar, må den tenne på helt feil tidspunkt. Hvordan dette skulle kunne skje på en motor med fullsekvensielt tenningssystem, skjønner jeg imidlertid ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja litt rart kjørte bilen litt hardt rett før dette skjedde,kan det tenkes att registre har hoppet en tann feil? må vell sjekke tenningsmerker på regreima.kan vell nevne att turbotrykket hvar oppe i 2bar,vet det ikke er bra,skal få satt det til normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.