#1 Skrevet August 30, 2009 Hei! Jeg kjørte ca 7 mil igår før jeg var fremme. 3 timer senere skulle vi kjøre igjen. 3 mil senere på vei hjem begynte bilen å fuske alvorlig ved gasspådrag. Noen ganger så kan man dra på på 1. og 2. gir uten at man kjenner noe spesielt. Men hvis jeg har den i 3. gir og gir fullt gasspådrag så fusker den så mye at den ikke drar opp på turtallet noen ting omtrent. Bare står å "hakker". Men hvis jeg har den i 3. og gir sakte gass så den kommer opp i bra fart så fusker den bare litt. Er det noen som vet hva det dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2009 Coilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2009 Coiler eller evt plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2009 (endret) Okay. Skal det være normalt at det kommer litt olje på stiftene på pluggen og i plugghetta? Det står S4 plugghetter på nå. EDIT: 1) Burde jeg kjøre Bosch Super 4 plugger siden det er det som sto i? Hvor mye koster evnt èn av disse sånn ca? 2) Hvor ligger coilen på golf 4 GTI 98mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2009 Coilene sitter under motordekslet ditt på toppen, 4 stk rett ned, svarte store "kladder" unbraco skruer for og få de av mener jeg og huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2009 min 1.8T går bra i ca 100km med bosch plugger bytt til det som skal sitte der NGK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2009 Coilene sitter under motordekslet ditt på toppen, 4 stk rett ned, svarte store "kladder" unbraco skruer for og få de av mener jeg og huske Ok. Var det vi trodde. min 1.8T går bra i ca 100km med bosch plugger bytt til det som skal sitte der NGKVet du åssen type NGK plugger? Åssen nr på de? Er det med 4 eller 1 stift på? For det sitter Bosch Super 4 der nå. Dette er søskenbarnet mitt sin bil. Alt satt på der når han kjøpte bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2009 Kjøp original plugger i fra møller, så blir det riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 31, 2009 Okay. Skal det være normalt at det kommer litt olje på stiftene på pluggen og i plugghetta? Det står S4 plugghetter på nå. EDIT: 1) Burde jeg kjøre Bosch Super 4 plugger siden det er det som sto i? Hvor mye koster evnt èn av disse sånn ca? 2) Hvor ligger coilen på golf 4 GTI 98mod? så vidt jeg vet så sitter jo coilene sammen med hettene på GTI 98 det er jo singel coil til vær sylinder i steden for coilpack så når du da sier at det er S4 hetter så begynner jeg lure litt? hehe men er den chippa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 31, 2009 så vidt jeg vet så sitter jo coilene sammen med hettene på GTI 98 det er jo singel coil til vær sylinder i steden for coilpack så når du da sier at det er S4 hetter så begynner jeg lure litt? hehe men er den chippa? det står S4 på de orginale coilene til 1,8T men det har ingenting med bilen S4 å gjøre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 31, 2009 det står S4 på de orginale coilene til 1,8T men det har ingenting med bilen S4 å gjøre! åja daså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 31, 2009 Det skal ivertfall ikke være olje på plugger og i plugghetter (coiler). Om det er det, så sjekk toppdekselpakningen at den ikke lekker inn olje. Hadde en cosworth engang som fusket som du sier, og der badet en plugg i olje pga gåen pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 1, 2009 hei! får bilen opp i 1,1 bar i ladetrykk. er den chippet da el bare skrudd opp på turbotrykket? noen som vet det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 1, 2009 det hjalpå skifte plugger så nå går den så fint som den aldri har gått før......... takk for hjelpen ang fjusking.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...