#26 Skrevet Desember 11, 2009 (endret) Det har jeg fått med meg at det er viktig med det spesial-verktøyet,men det var visst vanskelig å få lånt for å gjøre en lang historie kort: lokale audi-sjappa kunne ikke påta seg jobben pga kunnskaps-nivå,så da ble dette tatt av en venn av meg.Så når det kun gjensto montering av kamhjulene og montering av register ringte jeg til ei audisjappe i oslo(som visstnok skal ha god peil på v8),men dem var jo selvfølgelig ikke interesert. var vel kanskje ikke nok penger for dem å tjene kun på finjusteringen.hmm... Skal prøve å bytte olje og se om det blir bedre,hvis ikke må jeg evt få tak i noen som har det "spesialverktøyet" Det støyer noe mer nå enn det gjorde før.. Man skal helst bruke spesialverktøyet for å få timingen 100% riktig, om man bruker prikkene på drevene mellom kammene er det som oftest ikke nøyaktig nok. Ellers er noe mekanisk støy fra disse toppene ikke helt unormalt siden det er mekaniske løftere på halvparten av ventilene, men det skal selvfølgelig ikke være noe mer enn før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 11, 2009 (endret) Var det en Audi-sjappe i Oslo-området som ikke er merkeverksted, men som har spesialisert seg på Audi? I så fall har jeg hørt om mange med samme erfaring, at de ikke gidder å ta på seg jobber de ikke tjener godt på.. Om du finner nummeret på verktøyet kan du få kjøpt det fra Tyskland eller USA på Ebay. Koster ikke så skrekkelig mye, og er du heldig får du solgt det til noen andre med V8-motor med enkeltcoil-tenning (de gamle med fordeler har annet verktøy) når du er ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 11, 2009 (endret) Merkeforhandler både her og i oslo det gjaldt.. Er vel mer penger å hente for dem på å være "dele-bytter" og ikke mekanikere Sånne ting er jo kjekkt å ha i bak-hodet neste gang man skal bestille deler.. Edit: Men jeg ble tipset om erwin da,men problemet er at der fant jeg ikke noe om spesialverktøy og heller ikke noe om fin-justering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 11, 2009 Edit: Men jeg ble tipset om erwin da,men problemet er at der fant jeg ikke noe om spesialverktøy og heller ikke noe om fin-justering verktøyet skal hete Matra 3199, ifølge Elsawin http://www.samstagsales.com/vwaudi.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 11, 2009 supert. takk for linken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 11, 2009 Når registeret ikke er timet 110%, er det stor sjanse for varierende kompresjon fra sylinder til sylinder? Hva skjer over tid? koksing av ventiler/tennplugger? havari? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 18, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få hidden på prosedyre på innstillingen/timingen på registeret,og hvilket spesial-verktøy jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 18, 2009 Møller? Evt noen andre med tilgang på f.eks. ELSA. Her borte pleier de å være behjelpelig med slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 18, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få hidden på prosedyre på innstillingen/timingen på registeret,og hvilket spesial-verktøy jeg trenger? Har du e-post adresse, så kan eg sende deg noen dokument. Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 18, 2009 Du har PM Har du e-post adresse, så kan eg sende deg noen dokument. Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...