#1 Skrevet August 30, 2009 Hei... Dro på i 2. gir og skulle over i 3. ,men fikk den ikke i giret og det ble litt skraping.. Problemet nå er at det virker nesten som om at sjaltemekanismen har "satt" seg.. I ene øyeblikket er den fin å få i R-1-3-5 gir,,,, og må brytes inn i 2 og 4. gir... Når jeg har fått den i 2 eller 4 gir,, så er den vanskelig å få i R-1-3-5 gir Må bruke makt før å gire nå... Hva har skjedd? Syncringer eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2009 Hei Har opplevd noe liknende, og ettersom jeg har fått vite , så er det mest sansynlig en skiftegaffel som har bøyd seg. Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2009 Høres ut som om at giroverføringen din kan ha kommet litt ut av posisjon ja.. Får krype under bilen og se om staga er merkbart bøyd.. Kan være et helvette og justere, men er dere 2 går det fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2009 PÅ A6'a med 6 trinns manuell gjorde jeg det samme.. Etter ei stygg bommgiring nektet den å komme inn i 3. og 4. gir. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg den ikke inn i 3. eller 4. .. Byttet kassa å åpnet den gammle. Kunne se d at sync ringen hadde brent seg helt fullstendi fast. Resten av ringene va gule, men den aktuelle ringen var helt svart. Trudde først at overføringa var i ulage eller at sjaltearmen var bøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2009 Trolig en skiftegaffel inni girkassen. Selv om disse girkassene tåler det meste, tåler de røsk-og-riv ganske dårlig.. Kan gå seg til etterhvert, har vært borti noen som har gjort det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2009 PÅ A6'a med 6 trinns manuell gjorde jeg det samme.. Etter ei stygg bommgiring nektet den å komme inn i 3. og 4. gir.Uansett hva jeg gjorde fikk jeg den ikke inn i 3. eller 4. .. Byttet kassa å åpnet den gammle. Kunne se d at sync ringen hadde brent seg helt fullstendi fast. Resten av ringene va gule, men den aktuelle ringen var helt svart. Trudde først at overføringa var i ulage eller at sjaltearmen var bøyd. Høres ut som akkurat det samme som jeg plages med nå,, girene er der, men må bruke makt for å få den inn og ut av 1. og 2. gir... Giroverføringa er skuddsikker så den er det ikke, dette er i kassa. Er det mye pes å åpne kassa og bytte ringene? Dyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2009 Tror nesten det er billigere å enklere å kjøpe ny(brukt) kasse å montere i.. Har ikke sjekket pris på sunc hjula. Det var litt knoting med å få delt kassa, men med rette verktøyene å litt viten om hvordan man gjør det så tror jeg ikke det skal være så vanskelig. Hvordan girkasse kode er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2009 CBD,, 5trinns... Er jo umulig å få tak i ei s2,s4,rs2 kasse her oppe i nord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 31, 2009 4.56 er ikke så ofte man ser.. FÅr du tak i bakdiff med 4.11 i utveksling så er jo mulighetene stor. 01e kasser med 4.11 er det jo en god del av. Litt mere toppfart får du også. Kasse kan du da hente fra c4 a6q, a200q(midt sperre). Tar du diff bak fra a6q får du uten sperre. 200'a har sperre bak også. Bygde om en s6 fra automat til manuell med girkasse fra A6 2,5tdi (cyt) og bakdiff med sperre fra A200 (aat). Fungere fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2009 CBD er ei 01e kasse fra s4 med 4,11:1 ... Kjører med 4,11:1 bakdiff også med sperre. Er redd ei a6 kasse ikke tåler like mye riv og slit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2009 (endret) CBD er ei 01e kasse fra s4 med 4,11:1 ... Kjører med 4,11:1 bakdiff også med sperre. Er redd ei a6 kasse ikke tåler like mye riv og slit A6 kassa tålte utrulig mye riv og slit.. Kjørte noe Drag med den også. Var egentlig bare den bommgiringa som tok livet av kassa. Må rette meg litt også.. CDB ser jeg nå er 4.11 i AKTE. Var i VagCat å fant noe om 4.56. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...