#1 Skrevet August 30, 2009 er det noen her som kan hjelpe meg med et "lite" problem med min -84mod golf 1,6? jeg får ikke gnist ut fra coil til tider. (den starter noen ganger) Har prøvd å bytte coil, rotor, fordelerlokk, plugger + ledninger. Er det noen av dere som har noen råd på hvordan jeg kan få liv i den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2009 Vil tippe: Elektro delen av tenningslåsen Ledningsnettet "tennings hjernen" som ligger under dekselet på venstre side i vannkassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2009 (endret) golfen har ikke denne tenningsmodulen i vannkassa. vil det hjelpe å bytte tenningslås tror du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2009 Har akkurat opplevd det på min 91 Golf og det var bakstykket på tenningslåsen som var kaputt. Det sitter noen kobberplater som skal ha kontakt. Disse blir med tiden slitt og blir slappe. Er et kjent problem på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2009 så da må jeg få tak i en ny tenningslås jeg da? eller kan jeg bytte bakstykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 31, 2009 Og du er bombesikker på at jordinga til coilen er helt 100? Det var feilen på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 31, 2009 Har du sjekka at fordeleren/hallgiveren fungerer? Skal være 12V de 2 ytterste ledningene og et blinkende jord signal på den midterste. Enkel måte å sjekke signalet på er å ta en diode-prøvelampe (ene enden på midterste stikker å andre enden til + pol) å se om de blinker i dioden når du turner motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...