Montering av Rieger frontfangar.

Anbefalte innlegg

Etter eit uheldig møte med eit hengarfeste må RS4 fangaren monterast no, og ikkje til våren.

Er det nokon som har erfaring med montering av desse?

I tillegg til sjølve fangaren frå rieger har eg bestilt ny stålbjelken som ligg bak.

Treng eg noko meir i tillegg til dette i for å feste på plastfangaren? Klips, lim eller liknande?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Det kan lønne seg med noen karosseri skruer for å feste fangeren i innerskjermen i hjulbuen. Jeg fikk noen til å holde mens jeg borra hull, før jeg skrudde inn karosseriskruene. da satt den der den skulle.

Jeg vet ikke hvordan det er på golfen jeg, mem på min A4 måtte jeg bygge opp stålbjelken for å få den til å sitte bedre opp til toppen av fangeren. da brukte jeg sånne fjærheisere fra CD Cardic, sånne til å bruke når det er dårlige fjører... dette er noen gummiklosser som var veldig fine å bygge under stålbjelken. festa dette med sikaflex, og lot det tørke.

da bar det bare å sette den på... :D

Du burde sette sammen fangeren og prøve montere den før du lakker den, ellers så kan det bli mye gris...

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høyrest jo greit ut.

Limte du "klossane" til både bjelken og fangaren slik at alt hang saman? Eller festa du det berre til ein av delane?

Elles ser eg at originalfangaren har nokre fester på sida av fangaren. Desse har ei slags glidekobling mot sida av bilen. Flytta du desse over på noko vis, eller droppa du desse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg limte klossene til underkanten av der bjelken skal sitte, så limte jeg fast bjelken til klossene og fangeren i overkant.... Brukte klossene som mellomlegg der det ikke blir noe. måtte kutte til klossene for å passe da, så det ble 1,5 kloss oppå hverandre. satte 1 på hver side og en i midten.

De på siden gadd jeg ikke bruke, ikke passet de på min fanger heller... satte bare på framme og skrudde de fast i innerskjermen når jeg hadde funnet ut hvordan jeg ville at den skulle sitte...

Er mulig du må justere litt på de justerbare festene til jernbjelken også, for å få den til å ligge helt opptil. men du kan bare prøve å sette den på sånn det er nå, så ser du det med en gang.

 

Skulle være plateskruer, ikke karosseriskruer... :)

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.