For lav vanntemp. under kjøring

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at vanntemperaturen aldri blir høy nok under kjøring. Bilen er en A3 1.8T '98. Den kommer opp i 90 grader om den får stå på tomgang, men faller til drøyt 75grader under normal kjøring i 60-80km/t, og gjerne ned mot 60grader i lange nedoverbakker.

Tidligere i sommer byttet jeg temperaturgiver, etter å ha fått feil på den i vag-com, og på tirsdag hadde jeg bilen på verksted for å få byttet endeledd og diverse i tillegg til at jeg også ba om å få byttet termostaten! Dersom de faktisk har byttet den, hva annet kan være galt? Eller finnes det ingen annen forklaring enn at verkstedet hoppet over termostatbyttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så utrolig typisk for gåen termostat, så jeg tror jeg hadde prøvd å bytte den igjen. Kan ikke skjønne hva annet som skulle forårsake en slik feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ta turen innom verkstedet igjen i morgen. Vises det på termostaten om den er gåen, slik at mekanikeren som byttet den ville lagt merke til om den gamle faktisk var gåen? Jeg har en liten mistanke om at de glemte å bytte den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De mente termostaten var byttet, så da får jeg bare sette inn bilen igjen på onsdag. Han jeg pratet med visste ikke hva som kunnne være årsaken, så han måtte i alle fall ta en telefon til Møller etter hvert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo ut som defekt termostat. iallfall det jeg ville skifta om jeg hadde fått like symptom.

De burde vell kunne svare 100% på om den er skifta og ikke bare mene at den er skifta. hørtes litt spakt ut spør du meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle nok bedt om å få prate med personen som faktisk skulle gjort jobben for å være litt mer sikker. De får se på den igjen i morgen, så om det er termostaten som må byttes er det i alle fall ikke noe jeg har tenkt å betale for en gang til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er problemet løst. Verkstedet hadde brukt en uoriginal termostat første gangen, og den gjorde ikke jobben sin. Etter å ha fått byttet til ny original så får jeg opp temperaturen igjen :)

Det kostet meg selvfølgelig ikke noe ekstra, og jeg slipper å ha dårlig samvittighet for å ha 'kranglet' med dem :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.