Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt litt her inne.. men foreløpig har jeg ikke funnet noe relevant (skyld på søkemotoren eller min kreativitet til stikkord)

Kjøpte noen dioder til skiltlys, interiør og parklys.

Skiltlys og parklysene fungerer utmerket, ikke noe utslag i display etc.

Men diodene i interiøret (i leselyset på en b5) ville ikke fungere.. Vanlige pærer fungerer utmerket. Har lest litt om at man må ha motstand her da, men disse pærene fungerer fint rett på batteri (?) Så er usikker, da jeg egentlig er ganske blank når man kommer til denne delen :)

Har lagt merke til at den ene "polen" på diodepæra er litt lengre enn den vanlige pæra, kan dette ha noe å si? At den ikke får kontakt i sokkelen?

Dere får unnskylde meg, men zoomelinse fungerer dårlig til slike gjenstander;)

DSC_0136.jpg

Håper noen kan komme med innspill her : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt nysgjerrig.. Er det "riktig" polaritet i leselyset..? Dioder sperrer i en retning, om ikke de er blitt konstruert for å fungere polaritetsavhengig.

Et mulitmeter vil gi deg svaret, eller et par ledningbiter hvor du pytter om polariteten også ser om den lyser da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, får sjekke opp dette imorgen! Det vil iallefall forklare en del :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å ta skarpe tettpånærbilder så benytter du makrofunksjonen på kamera ditt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut noe mer her?har samme problemet i samme bil:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njææsh, fikk levert tilbake pærene på biltema, å kjøpte noe skrot istedet:D Ikke sikker på hva grunnen er.. Mulig omvendt polaritet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen eksperter på området her som kan hjelpe ? Idag monterte jeg LED-pinolpære imellom de to leselysene, og den fungerte fint den.. Meget rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok feil polaritet på sokkelen til pærene, hadde samme problem på min gamle A4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinolpærene gir automatisk 50% isettings-flaks-faktor, og alle B9s-pærene jeg har vært borti, har pluss i 'enden. Har du minus i enden av sokkelen i bilen, må du nok bytte om i holderen, ja. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej, kan vel bare ta ut alt, å bytte om ledningene bak om det lar seg gjøre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.