Golf 3 - stoppet og vil ikke starte. UPDATE: Har gnist men ikke bensin!!!! HJELP!

Anbefalte innlegg

Det kan godt være, for jeg har ikke peiling. Steep learning curve det her for meg.

Men virker jo logisk.

 

Så om det da ikke er feil med coil, fordeler, hallgiver...sannsynlig at det da er feil med selve monopointen, evt noen type ECU/hjerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært så mye borti Monopoint, men kanskje den har en (gjerne ganske simpel) luftmengdemåler? Sleng gjerne ut et bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, et eller annet som styrer bensinmengde i forhold til innluft må det jo være, noe som justerer blandingen.

Slik ser motoren ut - ikke verdens beste bilde dog.

derkraftwerke.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får monopointdysa strøm, slik at den åpner?

Prøv å kjør 12V rett inn på den, og se om den dusjer bensin da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problem på min Passat 1.8 med RP-motor tidligere i år... Skiftet alt av fordelerlokk, rotor, ledninger etc... Så lånte jeg en coil og prøvde med den.. Da startet bilen plutselig, og jeg trodde alt var fine greier... Men 30 sekunder senere stoppet den igjen.... Og like død var den....: klø :

Husket så tilbake noen år tidligere, at jeg av og til hadde problem med å få starteren til å slå inn, og at jeg da hadde kjøpt nytt elektrisk bakstykke til tenningslåsen (Et vanlig problem på passat\golf\jetta etc fra denne tiden). Men min bil ordnet seg selv den gangen: rolleyes, og den nye delen ble glemt... Fant den i hanskerommet, demonterte ratt og brytere og demonterte den elektriske delen av tenningslåsen. Inn med ny, og vips var bilen i orden.. Startet som et skudd, og har gjort det siden......:)

 

Iallefall verdt et forsøk, da den ikkje koster så mange kronene!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får monopointdysa strøm, slik at den åpner?

Prøv å kjør 12V rett inn på den, og se om den dusjer bensin da.

 

Vel, ved startforsøk så drypper det bare såvidt fra dysa, vi har jo sjekket at det er bensin frem til dysa, så den åpner tydeligvis ikke. Får prøve å se om jeg klarer å finne ut hvor strømmen skal inn på dysa.

Skal prøve å få tatt noen gode bilder av driten, samt skrive opp delenumre på det meste jeg finner.

 

Jeg hadde lignende problem på min Passat 1.8 med RP-motor tidligere i år... Skiftet alt av fordelerlokk, rotor, ledninger etc... Så lånte jeg en coil og prøvde med den.. Da startet bilen plutselig, og jeg trodde alt var fine greier... Men 30 sekunder senere stoppet den igjen.... Og like død var den....: klø :

Husket så tilbake noen år tidligere, at jeg av og til hadde problem med å få starteren til å slå inn, og at jeg da hadde kjøpt nytt elektrisk bakstykke til tenningslåsen (Et vanlig problem på passat\golf\jetta etc fra denne tiden). Men min bil ordnet seg selv den gangen: rolleyes, og den nye delen ble glemt... Fant den i hanskerommet, demonterte ratt og brytere og demonterte den elektriske delen av tenningslåsen. Inn med ny, og vips var bilen i orden.. Startet som et skudd, og har gjort det siden......:)

 

Iallefall verdt et forsøk, da den ikkje koster så mange kronene!:)

 

Når du sier det, så hadde jeg samme trøblet med den gamle G2 16v'en. Innimellom startet den ikke (men starteren dro rundt), og da var det kontaktfeil bak på tenningslåsen. Måtte bare klemme litt der så fikk jeg start. Kan jo ha kommet til å skape strekk på dette da jeg holdt på med strømkabelen til bilstereoen.

 

6N0905865OE.jpg

Denne du tenker på? Koster hele 57,- danske på hovwdiaudi.dk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, ved startforsøk så drypper det bare såvidt fra dysa, vi har jo sjekket at det er bensin frem til dysa, så den åpner tydeligvis ikke. Får prøve å se om jeg klarer å finne ut hvor strømmen skal inn på dysa.

Skal prøve å få tatt noen gode bilder av driten, samt skrive opp delenumre på det meste jeg finner.

 

 

 

Når du sier det, så hadde jeg samme trøblet med den gamle G2 16v'en. Innimellom startet den ikke (men starteren dro rundt), og da var det kontaktfeil bak på tenningslåsen. Måtte bare klemme litt der så fikk jeg start. Kan jo ha kommet til å skape strekk på dette da jeg holdt på med strømkabelen til bilstereoen.

 

6N0905865OE.jpg

Denne du tenker på? Koster hele 57,- danske på hovwdiaudi.dk...

 

Er den jeg tenker på ja... En grei sak å bytte, og et forsøk verdt... Trur jeg betalte 2-300 hos møller, og da fikk jeg den på dagen.. Og det er jo en fordel når man driver slik og feilsøker...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.