#1 Skrevet August 31, 2009 Som topic sier så har jeg lyst å lakke ringene forran i matt svart. Hvordan går jeg fram da? Pussepapir, å ny grunning før farge eller? Har ikke noe peiling på lakk osv for å få en fin flate så spør hær ;p Takker for evt tips =) Mvh Børge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2009 Chrommen er et tjukt lag som går ann å "skrelle" av hvis du bruker en kniv f.eks. Da kommer du ned på plasten og det er bare å pusse litt og bruke plastlakk. Skikkelig dritt-jobb. Har gjort det på diverse eldre vw-emblem og audi-ringer. Vil anbefale å kjøpe ferdig sorte hvis det er å få tak i (får hvertfall vw-emblem sort til golf II osv). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2009 er det umulig å matte ned plastchrome? ville prøvd å matte ned med en fin slipesvamp det før du ødelegger plasten ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2009 ting løsner ganske enkelt fra chromen vist det blir pusset ned bare. så det går nok ikke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2009 Dro innom autoparts idag å spurte råd hos di. Di mente jeg skulle prøve å våtpusse ned litt på chromen å lakke over. Jeg har ikke peiling på dette men har gitt det et forsøk. Pusset ned chromen en halvtimes tid med 1000 å 1200papir. Etter det tok jeg på litt plast primer jeg hadde liggende, tengte kanskje det hjelper. Å har lakket 3 strøk med lakk etterpå (sprayboks matt svart). Så det er til tørk nå. Vet ikke hvordan resultstet blir mene skader ikke å prøve. Et sånnt emblem koster vel ikke allverdern så =) Noen som vet om det går å kjøpe ferdig lakka emblem som Jon-Christer sier? evt bestille hos møller? Takk for innspill =) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2009 Da fikk jeg på ringene igjen, synes dette ble mye bedre Får håpe ikke lakken detter av i fart Mvh Børge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2009 Et alternativ kan være syregrunning. Vet ikke om noen har prøvd det på chrome? Men det ble fint da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2009 syregrunning er bare beregnet for bart metall og alu:) syns det ser mye bedre ut med sorte ringer:D men ta det litt forsiktig da, ikke dure på med høytrykk, avfetting osv. foreksempel:p men det skjønte du vell selv. hehe men si hvordan det sitter etter en stund da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2009 syregrunning er bare beregnet for bart metall og alu:) syns det ser mye bedre ut med sorte ringer:D men ta det litt forsiktig da, ikke dure på med høytrykk, avfetting osv. foreksempel:p men det skjønte du vell selv. hehe men si hvordan det sitter etter en stund da:) Hehe, nei tengte å ta d litt rolig med høyt trykk ei stund ;p. Hadde ringene i romtemp noen dager så den skulle få tørke skikkelig, så vi får se hvordan d går. Men ble helt klart bedre i svart =D Jepp skal si hvordan d går =) mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2009 Du må nok regne med at den lakken flasser av forholdsvis fort dessverre.. Prøvd tilsvarende på volvo chrome grill, denne måtte lakkes ned jevnlig for å si det sånn: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2009 Lakka mine med slik billig 600Graders varmelakk fra europris faktisk. Holdt veldig bra. Også er det så fin å matt farge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2009 Du må nok regne med at den lakken flasser av forholdsvis fort dessverre.. Prøvd tilsvarende på volvo chrome grill, denne måtte lakkes ned jevnlig for å si det sånn: rolleyes Vet det er en fare for dette jah Men hva skal man gjøre? Er blitt helt hekta nå på svarte ringer ;p Finnes vel ikke noen som selger lakerte ringer? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2009 howdiaudi.dk har sorte vw-emblem til golf/jetta II hvertfall. Vet ikke om de har til noen audier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 15, 2009 fant svarte audiringer på ebay. kosta vel i underkant av 20$ med frakt tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 15, 2009 howdiaudi.dk har sorte vw-emblem til golf/jetta II hvertfall. Vet ikke om de har til noen audier. addresen fungere ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 15, 2009 addresen fungere ikke http://www.hovwdiaudi.dk/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...