Hvordan gå frem ved lakking av audiringene?

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg lyst å lakke ringene forran i matt svart. Hvordan går jeg fram da? Pussepapir, å ny grunning før farge eller? Har ikke noe peiling på lakk osv for å få en fin flate så spør hær ;p

 

Takker for evt tips =)

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chrommen er et tjukt lag som går ann å "skrelle" av hvis du bruker en kniv f.eks. Da kommer du ned på plasten og det er bare å pusse litt og bruke plastlakk. Skikkelig dritt-jobb. Har gjort det på diverse eldre vw-emblem og audi-ringer.

Vil anbefale å kjøpe ferdig sorte hvis det er å få tak i (får hvertfall vw-emblem sort til golf II osv).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det umulig å matte ned plastchrome?

ville prøvd å matte ned med en fin slipesvamp det før du ødelegger plasten ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ting løsner ganske enkelt fra chromen vist det blir pusset ned bare. så det går nok ikke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro innom autoparts idag å spurte råd hos di. Di mente jeg skulle prøve å våtpusse ned litt på chromen å lakke over. Jeg har ikke peiling på dette men har gitt det et forsøk. Pusset ned chromen en halvtimes tid med 1000 å 1200papir. Etter det tok jeg på litt plast primer jeg hadde liggende, tengte kanskje det hjelper. Å har lakket 3 strøk med lakk etterpå (sprayboks matt svart). Så det er til tørk nå. Vet ikke hvordan resultstet blir mene skader ikke å prøve. Et sånnt emblem koster vel ikke allverdern så =)

 

Noen som vet om det går å kjøpe ferdig lakka emblem som Jon-Christer sier? evt bestille hos møller?

 

Takk for innspill =)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg på ringene igjen, synes dette ble mye bedre : rock :

Front.jpg

 

Får håpe ikke lakken detter av i fart :P

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ kan være syregrunning. Vet ikke om noen har prøvd det på chrome?

 

Men det ble fint da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syregrunning er bare beregnet for bart metall og alu:)

 

syns det ser mye bedre ut med sorte ringer:D men ta det litt forsiktig da, ikke dure på med høytrykk, avfetting osv. foreksempel:p men det skjønte du vell selv. hehe

 

men si hvordan det sitter etter en stund da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syregrunning er bare beregnet for bart metall og alu:)

 

syns det ser mye bedre ut med sorte ringer:D men ta det litt forsiktig da, ikke dure på med høytrykk, avfetting osv. foreksempel:p men det skjønte du vell selv. hehe

 

men si hvordan det sitter etter en stund da:)

 

Hehe, nei tengte å ta d litt rolig med høyt trykk ei stund ;p. Hadde ringene i romtemp noen dager så den skulle få tørke skikkelig, så vi får se hvordan d går. Men ble helt klart bedre i svart =D

 

Jepp skal si hvordan d går =)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok regne med at den lakken flasser av forholdsvis fort dessverre..

 

Prøvd tilsvarende på volvo chrome grill, denne måtte lakkes ned jevnlig for å si det sånn: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakka mine med slik billig 600Graders varmelakk fra europris faktisk. Holdt veldig bra. Også er det så fin å matt farge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok regne med at den lakken flasser av forholdsvis fort dessverre..

 

Prøvd tilsvarende på volvo chrome grill, denne måtte lakkes ned jevnlig for å si det sånn: rolleyes

 

Vet det er en fare for dette jah :/ Men hva skal man gjøre? Er blitt helt hekta nå på svarte ringer ;p

Finnes vel ikke noen som selger lakerte ringer?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

howdiaudi.dk har sorte vw-emblem til golf/jetta II hvertfall. Vet ikke om de har til noen audier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant svarte audiringer på ebay. kosta vel i underkant av 20$ med frakt tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

howdiaudi.dk har sorte vw-emblem til golf/jetta II hvertfall. Vet ikke om de har til noen audier.

 

addresen fungere ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.