Kan disse dekkene pigges opp??

Anbefalte innlegg

Hei. Har noen dekk som ikke står på felg jeg lurte på om kunne pigges opp? Siden jeg ikke har så god peiling på dekk kan jeg spørre her før jeg drar de ut av kjellern og drar til en dekkforhandler for å få et "nei det går nok ikke...."

 

Det som står å lese på dekkene er:

 

Falken - RV Zaramec Compound Landair / SL Traction

 

31x10,50 R 15 6 P.R. LT M+S Tubeless steel belted radial

 

Bilder av dekk og sportype samt dybde.

 

Picture086.jpg

 

Picture089.jpg

 

Picture090.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling, men tipper nei på grunn av mønsteret i dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling, men tipper nei på grunn av mønsteret i dekket.

 

Var det jeg og mistenkte men er det en dekk ekspert her som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke no dekkekspert, men jeg har blitt fortalt at dekk som er M+S merket kan pigges..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse kan ikke pigges opp. Hvor skal du sette piggene for at de skal sitte fast? Det er for mye seipinger til at det blir feste for piggen. Piggdekk har et fast felt som piggen sitter i uten seipinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse kan ikke pigges opp. Hvor skal du sette piggene for at de skal sitte fast? Det er for mye seipinger til at det blir feste for piggen. Piggdekk har et fast felt som piggen sitter i uten seipinger.

 

Da er saken biff :) Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse kan ikke pigges opp. Hvor skal du sette piggene for at de skal sitte fast? Det er for mye seipinger til at det blir feste for piggen. Piggdekk har et fast felt som piggen sitter i uten seipinger.

 

Skru de inn med stoppskive fra baksiden. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du pigge disse dekkene som er piggfrie vinterdekk? De er faktisk MEGET bra dekk som piggfrie. Jeg har kjøpt disse nå på min Chevrolet Tahoe. Jeg kjører aldri med annet enn piggfritt og har alltid vært storfornøyd med det på alle bilene mine. Det er en myte at piggdekk er bedre enn piggfritt. Men så klart.. man må kjøpe kvalitet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du pigge disse dekkene som er piggfrie vinterdekk? De er faktisk MEGET bra dekk som piggfrie. Jeg har kjøpt disse nå på min Chevrolet Tahoe. Jeg kjører aldri med annet enn piggfritt og har alltid vært storfornøyd med det på alle bilene mine. Det er en myte at piggdekk er bedre enn piggfritt. Men så klart.. man må kjøpe kvalitet :)

 

Alt til sitt bruk, dekkene ser brukt ut, så antar at trådstarter har funnet ut at pigg faktisk trengs i noen situasjoner. Slik er det nå bare en gang. Myten er nok ikke en myte om du setter i gang på det riktige føret, da trengs faktisk piggene ;)

 

Synd at dekkene er så seipet, som sagt lenger opp, det setter en stopper for å pigge de ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke no dekkekspert, men jeg har blitt fortalt at dekk som er M+S merket kan pigges..

 

M+S betyr ikke at det er vinterdekk, bare sjekk sommerdekkene dine. Alle dekk som selges i USA må være merket M+S, uavhengig om det er sommer eller vinterdekk, derav M+S merking på de fleste dekk. Det selges også vinterdekk som er beregnet på ikkenordiske vintre i Norge, med "spennende" kjøreegenskaper. Selv dekkforhandlere går i fella her, så vær nøye med innkjøpene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.