#1 Skrevet August 31, 2009 Jeg har i det siste slite med at tempraturen i bilen ikke vil holde seg stabil. Setter jeg klima`en på fks. 19 grader, kan den plutselig blåse ekstremt varmt, så veldig kaldt igjen. Aldri noen stabil temp som kommer ut av dysene. Noen som har noen ide om hva dette kan være? en sensor kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2009 Sjekk feilkoder! (se oversikt og hvordan du sjekker på nordicaudi.com) Mye som kan gå feil der, men sikkert bare tempflap-motoren som er relativt enkel å overhale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2009 Jeg vil tippe på at det er enten A) en at temperatursensorene, eller B) spjeldmotoren som regulerer varm/kaldluftspjeldet (V68). Denne har et potensiometer som kan bli utslitt, og loddingene kan bli dårlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2009 Sjekk feilkoder! (se oversikt og hvordan du sjekker på nordicaudi.com) Mye som kan gå feil der, men sikkert bare tempflap-motoren som er relativt enkel å overhale. Den er enkel å overhale så lenge potensiometeret ikek er ødelagt. I min 1990 Audi 100 Sport er potensiometeret ødelagt, og da må jeg kjøpe ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 31, 2009 Trykk på Resirc og pil opp, samtidig. Da får du opp 1c i displayet. Trykk da på resirc igjen. Om det står bare nuller i displayet, er klimaanlegget i orden. Får du opp en annen kode, kan du jo bare poste den her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 31, 2009 Tusen takk for hjelpen Skal se på det imorgen så skal jeg fortelle vidre hvordan det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 31, 2009 Når jeg trykket på resirk og pil opp så kom det opp 08,5. Noen som vet hva dette kan bety? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2009 Bjørn Eirik sine antagelser slo til da altså.... Her er hvordan du løser det: Link til DIY på nordicaudi. Jeg byttet til en nyere spjeldmotor den gangen jeg gjorde det, men det går helt fint å rense den gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 1, 2009 Hehe.. Har hatt min runde med 8.5-feil jeg også, gitt! Gjorde tabben at jeg renset og smurte opp motoren med kommutatorfett (mot gnisting) som igrunn bare gjorde problemet værre, feilen oppstår nemlig (som oftest) når motoren går svært sakte over tid og blir fylt med kullstøv. Løsningen er å få vekk alt kullstøv (bruk en tynn nål og trykkluft) og få det så tørt som mulig, så funker den noen år til! (Akselen må selvfølgelig få en liten dråpe olje..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2009 Hei!tar opp denne tråden.Jeg får opp koder.8,5 11,5 13,5 06,3 .8,5 står jo omtalt her,så er grei,men hva er det andre her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 16, 2009 http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php Står alt du trenger å vite der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 16, 2009 Guide for utbedring av 11.5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 19, 2009 Jeg drar opp denne tråden igjen. Fattern har en A6 C4 2,5Tdi som har de samme prob med klima. Jeg leste ut feilkoder fra klima og fikk opp følgende: 02.3 08.3 08.5 08.6 11.7 13.7 Jeg har lest disse DIY guidene og forstår jeg det riktig da at mye kan bedres ved rensing og smøring??? Event andre tips mottas gjerne. Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 19, 2009 Jeg drar opp denne tråden igjen. Fattern har en A6 C4 2,5Tdi som har de samme prob med klima. Jeg leste ut feilkoder fra klima og fikk opp følgende: 02.3 08.3 08.5 08.6 11.7 13.7 Jeg har lest disse DIY guidene og forstår jeg det riktig da at mye kan bedres ved rensing og smøring??? Event andre tips mottas gjerne. Henrik Ordet er "kan". Det vil si at det ikke behøver å bli bra. F.o.m 1988 har jo klimaanlegget i Audi 100, 200 og V8 samme reguleringsmotor til temperatur som det nye klimaanlegget som kom i 4C og C4 blandt annet, og jeg har hatt problemer med motoren i min egen bil, en 1990 Audi 100 TQ Sport Exklusiv. Til slutt ble løsningen å kjøpe ny motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 19, 2009 http://http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=100mk2&Number=879550&Search=true&Forum=100mk2&Words=sp%E4nningsregulator&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=879550&Limit=25#Post879550 Jeg fikk opp opp nesten de samme kodene på min,og der var det motoren til sentralspjeld som hadde "låst"seg og brant en transistor inne i displayet.(den ene går til 3 av motora) løsning:renset alle motorer og lodda inn ny transistor.alt ok. i utgangspunkt 1 feil,som baller på seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 19, 2009 Den linken funka dårlig gitt?noen som kan fikse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2009 Ordet er "kan". Det vil si at det ikke behøver å bli bra.F.o.m 1988 har jo klimaanlegget i Audi 100, 200 og V8 samme reguleringsmotor til temperatur som det nye klimaanlegget som kom i 4C og C4 blandt annet, og jeg har hatt problemer med motoren i min egen bil, en 1990 Audi 100 TQ Sport Exklusiv. Til slutt ble løsningen å kjøpe ny motor. Hva kostet denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2009 http://http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=100mk2&Number=879550&Search=true&Forum=100mk2&Words=sp%E4nningsregulator&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=879550&Limit=25#Post879550Jeg fikk opp opp nesten de samme kodene på min,og der var det motoren til sentralspjeld som hadde "låst"seg og brant en transistor inne i displayet.(den ene går til 3 av motora) løsning:renset alle motorer og lodda inn ny transistor.alt ok. i utgangspunkt 1 feil,som baller på seg Hvor stor opperasjon var alt dette. Hvor mange motorer er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 20, 2009 Hvor stor opperasjon var alt dette. Hvor mange motorer er det? Koster 1800,-kr pr.stk.på møller,hørte jeg.Men går fint og overhale de som er der.holder i noen år til.evt kjøpe brukt,hvis helt ferdig.er 3 motorer på varmeapp.delen.1 oppe i vannkassa,og 2 under dasjbord.jeg brukte vel 2-3 timer på og ta dem ut,rense,mont.tilbake. for guide,søk på klima og finn tråder,og der ligger det div linker på hvordan du går fram: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 20, 2009 Koster 1800,-kr pr.stk.på møller,hørte jeg.Men går fint og overhale de som er der.holder i noen år til.evt kjøpe brukt,hvis helt ferdig.er 3 motorer på varmeapp.delen.1 oppe i vannkassa,og 2 under dasjbord.jeg brukte vel 2-3 timer på og ta dem ut,rense,mont.tilbake.for guide,søk på klima og finn tråder,og der ligger det div linker på hvordan du går fram: vinke : Takker! Ja så guide tidligere i tråden her. Får bare finne tid og sette i gang da... Takker for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 20, 2009 Jeg har visst feilkode 08.7 og 11.7. Legger merke til 2 uting med klima: Syns ikke det blåser skikkelig varmt/bilen blir ikke skikkelig varm innvendig og dysene i front har ingen luft, heller ikke til bakseter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 20, 2009 leser på nordic audi feilen på 08.7: 08.1 Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. Hvordan kan jeg stille denne manuelt da det er 10 minus ute og vil ikke fixe akkurat idag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 20, 2009 Hva kostet denne motoren? Koster liksom... 450 kr hos AutohausAz (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 20, 2009 leser på nordic audi feilen på 08.7: 08.1 Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. Hvordan kan jeg stille denne manuelt da det er 10 minus ute og vil ikke fixe akkurat idag! Tempregklaffen er vel den som sitter oppe i vannkassa?du kan prøve og tilbakestille klima til grunninst.via vagcom,og se hva som skjer da.?el så kan du nappe av pluggen til den,og kjøre strøm(9v batteri)på port 1 og 2 og høre etter om den beveger seg.hvis ikke,ut med motor og rens;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...