EFI på 10vT - Tenningsjustering.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg skal justere tenningen riktig på en 10vT med MegaSquirt-II 3.0?

Motoren har jo ingen "gradeskive" eller merker jeg kan lese verdier med tenningslampe når jeg skal justere "Trigger offset" for å få "Ignition Advance" riktig.. Nå står Trigger offset'n min til -17.00, det tipper jeg er feil. Ignition Advance ligger på 60-67 grader.

Eneste merket som er på svinghjulet også er TDC-merket. Er liksom litt tom for ideer på hvordan jeg skal få dratt inn tenninga riktig. Det skulle vel være 6-7 grader fortenning på disse motorene?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen som vet? Ingen som driver med Megasquirt?

Trigger MS fra HALL i 5-vindus fordeler. Motoren kjører pr idag, men med -17.00 grader trigger offset og 67 grader ignition advance på ~8-900 rpm.

Hadde vært veldig greit å fått forklart hvordan jeg grunninnstiller tenninga sånn relativt korrekt, og hvordan jeg skal få grovt satt opp et spark advance tabell sånn nogenlunde.. Har ikke drevet med dette før så trenger litt mer enn et par linjer med forklaring. Det går jo på folkemunde at MS skulle være så greit enkelt for en diy-er uten mest peiling, og jeg gikk fem på..

Blir liksom et nederlag å putte inn CIS'n igjen. :P (ikke minst dyrt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har merke på TDC, kan du bare endre på tenninga i software slik at den gir 0 grader tenning og juster offset til den treffer TDC. Dette gjelder dei fleste motorer med hiddensprut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endre tenninga i software slik at den gir 0 grader, dvs å nulle spark advance tabellen det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du må nok det. Kan ikke huske jeg har sett en egen "lock ignition to" X antall grader på MS, slik som feks Vi-PEC har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.