Hvor kjøpe denne billigere enn hos møller?

Anbefalte innlegg

Denne greien som har med oljen å gjøre.. hvor kjøpe den billigere enn hos møller? De skal nemlig ha 1'315kr for denne..

Er MØKK lei av å se og høre pipingen fra oljelyset i dashen. Har byttet den lille hvite oljetrykk sensoren uten hell. piper like mye selvom. Så da MÅ det være denne her?:

2zycug0.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette på norsk og engelsk da? og hva er det denne måler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Öldruckgeber für Zusatzinstrumente - Oljetrykkgiver for tilleggsinstrumenter

Oil pressure switch

Men jeg vet ikke om det er riktig...

Sjekk også andre nettbutikker for VW/Audi-deler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg ikke tar helt feil, så har ike den noe med pipinga å gjøre. den er kunn til oljetrykks instrument. det er den lille litt lengere frem som gjør att det piper når oljetryket synker under 2 bar. hvis det er når motor har blitt skikkelig varm det piper på tomgang, så hjelper det nok med ett oljebyte. hvis ikke det hjelper, så kansje oljepumpa di begyner å bli slitt. jeg hadde samme problemet, og bytta olje til agip 10-60, å da forsvant problemet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg ikke tar helt feil, så har ike den noe med pipinga å gjøre. den er kunn til oljetrykks instrument. det er den lille litt lengere frem som gjør att det piper når oljetryket synker under 2 bar. hvis det er når motor har blitt skikkelig varm det piper på tomgang, så hjelper det nok med ett oljebyte. hvis ikke det hjelper, så kansje oljepumpa di begyner å bli slitt. jeg hadde samme problemet, og bytta olje til agip 10-60, å da forsvant problemet:)

Oki. Takk.. Instrumentet har fungert fint, så da gidder eg ikke å bytte denne.. men kan jo kjøpe en ny liten trykkmåler igjen. da.. koster jo bare 70kr for den..

Har alltid vært sånn, enten det er ny eller gammel olje. tynn eller tykk.. har siste halvannet året kjørt på 15-50 olje. Når den er varm ligger trykket på ca 1,8 hvis eg husker riktig (2-3 måneder siden eg kjørt den sist pga overhaling av motoren no...) Hva skal trykket ligge på varm motor på tomgang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det begynner å pipe når du kommer under 2 bar mener jeg å huske:) oljetrykket på tomhang varierer litt etter ossen olje du kjører, men det bør ligge rundt + - 2,5 bar på varm motor. det sitter en trykkreguleringsvntil i oljepuma, så fjøra inni den kan ha blitt litt slakk med åra, så du kan jo prøve å stramme opp den litt, å se om det hjelper. fjøra sitter rett bak den store mutteren helt neders på oljepuma. der ledningen til ojetempen kommer ut:) hvis ikke det hjelper må du nok byte oljepumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel prøve å stramme den om det går ann da... eller shimse den litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å ha lest att det bare er å dra litt i den, så den blir litt lengere, å hvis det blir bra etter det, så kan du jo bare kjøpe en ny fjør. en fjør kan jo ikke koste store summene.. er jo ikke så rart om den fjøra har blitt litt mykere etter 10-15 års tjeneste:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med ETKA som kan finne delenummer på fjør i oljepumpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten tanke: Oljelyset i dashen min har blitt tent i tide&utide pga. dårlig kontakt i dashen, så har du oljetrykkmåler som viser greit trykk (ca 2 bar v/tomgang, 4-5bar over 2000rpm) er det ikke sikkert det er noe annet enn det..

Jeg har samtidig hatt ebkelte andre feilmeldinger som har kommet og gått uten at det har vært noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den saken der har også dobbel funksjon - den ene pinnen går til oljetrykkmåleren, den andre er en oljetrykkssensor på lik linje med den lille. Uansett holder jeg en knapp på dårlig kontakt i dashen, men husk at det godt kan være den sensoren der. Får den billig fra utlandet, Tyskland eller USA..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.