2002 Polo 1,4 16V fyrer ikke på alle sylindre....

Anbefalte innlegg

En kamerat har en 2002 modell Polo 1,4 16V (Ikke FSI). Plutselig begynte motorlampelyset å lyse, og motoren trekker dårlig. På tomgang vibrerer motoren voldsomt, så det virker som den ikke tenner på alle sylindre. Det var lenge siden han hadde byttet plugger, så igår tok vi ut disse for å se. Den ene pluggen var en god del nedsotet sammenlignet med de andre.

Vi byttet plugger idag, men det hjalp ikke. Den bærbare pc'en min har tatt kvelden, så vi får ikke sjekket med vagcom. Hva kan problemet være? Jeg tenker coiler. Kan det være noe annet? Er dette et "vanlig" problem på disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coiler helt sikkert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

180% sikket at det er en defekt coil;)

Om det ikke er skifta coiler før så råd han til å skifte alle samtidig. De andre kommer garantert til å ryke på rekke å rad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

180% sikket at det er en defekt coil;)

Om det ikke er skifta coiler før så råd han til å skifte alle samtidig. De andre kommer garantert til å ryke på rekke å rad.

Spørs litt om det er en 6NF eller 9N.... 6NF har jo kun en coil ;)

Broderen hadde samme problem i fuktig vær på sin 6NF og da hjalp det med rens av kontakter på pluggledninger ut fra coilen.

På 9N er det som du sier 4 coiler og de har jo hatt litt problemer med dårlig kontakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt om det er en 6NF eller 9N.... 6NF har jo kun en coil ;)

Broderen hadde samme problem i fuktig vær på sin 6NF og da hjalp det med rens av kontakter på pluggledninger ut fra coilen.

På 9N er det som du sier 4 coiler og de har jo hatt litt problemer med dårlig kontakt

Ja, klart det om han bare har 1stk coil er det litt andre ting en bør se etter:) , men min uttalelse begrunner seg i at han skrev "coiler" og ikke "coil" i første innlegg ;)

Vi byttet plugger idag, men det hjalp ikke. Den bærbare pc'en min har tatt kvelden, så vi får ikke sjekket med vagcom. Hva kan problemet være? Jeg tenker coiler. Kan det være noe annet? Er dette et "vanlig" problem på disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er snakk om 4 coiler. Så dere mener alle bør byttes? Dyr affære da eller? Det kan ikke bare være dårlig kontakt inn til coilene? Skjønt, bilen er jo ikke mer enn 7 år gammel, så rart at ledninger o.l. skulle ha blitt så korroderte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er snakk om 4 coiler. Så dere mener alle bør byttes? Dyr affære da eller? Det kan ikke bare være dårlig kontakt inn til coilene? Skjønt, bilen er jo ikke mer enn 7 år gammel, så rart at ledninger o.l. skulle ha blitt så korroderte.

Det er som regel intern feil som gjør at de går ja.

Er ikke nødt å skifte alle 4, men som regel vil de ryke på rekke å rad siden de er like gammle alle 4 sannsynligvis og de har en begrensa levetid;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Tusen takk for hjelpen, skal formidle de vise ord videre til kompisen min. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.