Anbefalte innlegg

Monterte nye hjullager da jeg byttet fjørbeinene foran i sommer. Når jeg prøvekjørte, hørte jeg en slags "murre" lyd og øker jevnt med rullehastighet. Lyden forandres ikke når en svinger. Kjørte et stykke og kjente på lagerhuset for varmgang, men det var ikke noen merkbar forskjell på sidene. Kjørte på en 1000 km før jeg dro på EU-kontroll og da var det ingen tegn til slakke. Har kjørt på minst 500 km til og lyden er der fortsatt. Blir nesten redd den skal ta av når jeg drar på litt hastighet. Da jeg skulle montere lagret, merket jeg at det var litt rullemotstand i ene lagret og tenkte ikke noe vidre utover det. Ble presset på plass med opptil 20T trykk og de sklei rett ned uten å komme skeivt ut. Navbolten ble skrudd til med nokså solid moment, tipper rundt 400nm.

 

Er lagret defekt eller er det noe annet som kan lage lignende lyder? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20TONN for å presse inn lageret ? :S Når lagrene er gående pleier di å ha lite rullemotstand egentlig. Men har du murrelys som øker med hastighet er det nok lageret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20TONN for å presse inn lageret ? :S Når lagrene er gående pleier di å ha lite rullemotstand egentlig. Men har du murrelys som øker med hastighet er det nok lageret..

 

20 tonn ja, men det var det som skulle til for at lagret skulle komme på plass. Merklig at det ikke skal bli noe varmeutvikling da som lageret er gåent, eller slakke for den del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd av bolten på navet når du sjekker etter slark? Husk at den klemmer drivakselen og alt sammen så slakke vil jo ikke forekomme da;)

 

aldri brukt mer enn 5-10 tonn jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd av bolten på navet når du sjekker etter slark? Husk at den klemmer drivakselen og alt sammen så slakke vil jo ikke forekomme da;)

 

aldri brukt mer enn 5-10 tonn jeg..

 

Du sier no der ja. Har ikke prøvd å ta av bolten da den må skiftes når den takes ut. Og det har jo ikke vært noe problem bortsett fra den murrelyden.

 

Veit ikke om det trykkmanometret var helt til å stole på. Pressa har sett bedre dager :) Jeg brukte likt trykk på begge sider ivertfall. Og andre siden var det mindre rullemotstand på i utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig å bruke 20 tonn, må til av og til det....

 

Når du skal skru til bolten igjen, den nye altså, så skal den skrues til med 200nm+ 90grader.

 

Håper du finner ut av det: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig å bruke 20 tonn, må til av og til det....

 

Når du skal skru til bolten igjen, den nye altså, så skal den skrues til med 200nm+ 90grader.

 

Håper du finner ut av det: vinke :

 

Jeg brukte ikke 10 tonn en gang når jeg tok ut lagra av S4 bakstillinga mi.. Og den var JÆVLIG rusten, var så rusten at jeg ikke så cg-ringen en gang... Var oppe i 20 tonn uten at det skjedde noe, så begynte å lure litt :P Fjerne ringen så gikk det rett ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 25 tonn jeg, ikke sjangs i havet under

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.