Slingrebolter og innpress-spørsmål

Anbefalte innlegg

En kompis driver å maser på meg om å finne felger til sin Opel Speedster Turbo. Den har jo noen skikkelig "sykkel-felger" og dekk foran. Foran er det 5,5 x 17 ET27 bak er det 7(7,5)x17 ET26. Dekk foran er 175/55-17 og bak er det 225/45-17. Foran er det litt plass både innover og utover,bake er det mye plass både innover og utover. Hvordan vil det gå med 7,5x17 ET35 på den bilen der ? Hvor mye vil den bygge kontra orginalt ? Slingrebolter er nok løsningen skal han få på kurante felger,hva er maks "slingring" ? 5x110 til 5x114 eller 5x112 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass på Speedster aner jeg null og ingenting om, men slingreboltene går med maks 2mm og ikke mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass på Speedster aner jeg null og ingenting om, men slingreboltene går med maks 2mm og ikke mer.
Ok så det går med 5x112 og 5x108 da ? Siden bilen har 5x110

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere sett litt på hva som er vanlig på Lotus Elise?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere sett litt på hva som er vanlig på Lotus Elise?
Den har vel ikke samme boltsirkel ? Prøvde å søke på Lotus Elise,eneste jeg fant på Ebay var adapter-spacere. Ser ut som Elise har 4 x 95,25 boltsirkel : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis driver å maser på meg om å finne felger til sin Opel Speedster Turbo. Den har jo noen skikkelig "sykkel-felger" og dekk foran. Foran er det 5,5 x 17 ET27 bak er det 7(7,5)x17 ET26. Dekk foran er 175/55-17 og bak er det 225/45-17. Foran er det litt plass både innover og utover,bake er det mye plass både innover og utover. Hvordan vil det gå med 7,5x17 ET35 på den bilen der ? Hvor mye vil den bygge kontra orginalt ? Slingrebolter er nok løsningen skal han få på kurante felger,hva er maks "slingring" ? 5x110 til 5x114 eller 5x112 ?

 

Skal du ha noen eksakte meninger bør du muligens ha noen mål som folk kan gå etter.

 

Om du har 3 cm å gå på utover bak, kan du øke felgen 2 tommer i bredda, og redusere innpress ca 5mm, dekk kan økes til 235 for å få kurant forhold dekk/felg bredde f.eks.

Dette etter raskt hoderegning, så ta forbehold om noen feil, men tror det er korrekt.

 

Ditt forslag til ET 35 vil bygge felgene lengre inn enn de som er der fra før (8 og 9 mm) mens økt bredde vil sørge for ca 4 cm lengre utover på foraksling i forhold til de felger som er der i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helst fremme som er problemet. Å finne en felg i normal bredde som "tilsvarer" orginal-felgen. 5,5x17 er jo rimelig ukurant å få kjøpt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7.5x17 med ET 27 vil bygge 25,4mm lengre ut, og inn enn originalt.

7,5x17 med ET 15 vil bygge 37,4mm lengre ut, og indre vil bygge 13,4mm lengre innover enn originalt.

alternativt

8,0x17 med ET 27 vil bygge 31,75mm lengre ut, og inn enn originalt

8,0x17 med ET 15 vil bygge 43,75mm lengre ut, og indre vil bygge 19,75mm lengre innover enn originalt

 

Noen pekepinner der? Om du går for 17 eller 18 utgjør ingenting, men det vet du nok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en titt her

 

•ATS DTM Competition

•Â 8x18 mit 225/35 ZR 18 und 9.5x18 mit 245/35 ZR 18

•Tunershop Tieferlegungsfedern

 

http://www.tunershop.at/Galerie/?paID=300&page=galerie&autotyp=Speedster&subID=Opel

 

•Tracer Tech 1 3tlg.

•Â 8x18 mit 225/35 ZR 18 und 9.5x18 mit 245/35 ZR 18

•Gewindefahrwerk

Se der ja....takk for linken Frode !! :) Skal overbringe til Opel-eiern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilte samme spørsmålet for ca 1 år siden tror jeg.

 

En bekjent hadde da en slik bil.

 

Den er solgt nå - ikke tilfeldigvis en svart det er snakk om ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilte samme spørsmålet for ca 1 år siden tror jeg.

 

En bekjent hadde da en slik bil.

 

Den er solgt nå - ikke tilfeldigvis en svart det er snakk om ?

Nei denne er sølvfarget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok så det går med 5x112 og 5x108 da ? Siden bilen har 5x110

Helt korrekt: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis driver å maser på meg om å finne felger til sin Opel Speedster Turbo. Den har jo noen skikkelig "sykkel-felger" og dekk foran. Foran er det 5,5 x 17 ET27 bak er det 7(7,5)x17 ET26. Dekk foran er 175/55-17 og bak er det 225/45-17. Foran er det litt plass både innover og utover,bake er det mye plass både innover og utover. Hvordan vil det gå med 7,5x17 ET35 på den bilen der ? Hvor mye vil den bygge kontra orginalt ? Slingrebolter er nok løsningen skal han få på kurante felger,hva er maks "slingring" ? 5x110 til 5x114 eller 5x112 ?

 

Slingrebolt ja, er det ikke da man innser at man har kjøpt feil bilmerke? ;)

 

Er det bare 225/45 17 bak på Opel Speedster? På den nye er det mye større hjul, tror det er 245/45 18 eller noe slikt, men kanskje den gamle (som jeg antar det er snakk om her) har den dimmen.

 

Uansett er den kun 1 cm forskjell i diameter på orig. dekkdim foran og bak her. Siden dette er såpass spesiell bil som krever ulike hjul foran og bak, så må man nesten ta en runde og prøve ulike bredder og offset før man bestiller. 7,5x17 ET35 høres ut som en litt pinglete kombo ;)

 

Hva med 8x18 foran og 10x18 bak eller tilsvarende i 19 tom? Mulig 225 eller 215/40 18 foran blir for bredt foran, men 205/45 18 finnes jo også og kunne brukes sammen med 235/40 eller 265/35 18 bak...Finnes lite smalere 19 toms dekk enn 215, så dette kan felle prosjekt 19 tom evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.