#1 Skrevet September 1, 2009 Har kjøpt en A6 2005 mod med 1,8TQ som har gått 60000km. Hadde en 2001 1,9TDI ( forhjulsdrift)fra før som hadde gått 207000km og dette er omtrent akkurat samme bil. Det rare er at den nyeste bilen lager mye mer veistøy. Er dieselbiler bedre lydisolert en bensinbiler ? Er litt skuffet over lydnivået i bilen iforhold til den gamle som var nydelig å kjøre.Lurer litt om quattro bilene bare bråker mer? Er det noen andre som kjører A6 quattro som kan fortelle om støyen i sin bil? Takker for tilbakemeldinger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2009 Diesel er vel generelt bedre støyisolert tror jeg, i tillegg kan det vel være to forskjellige dekksett med forskjellige støy egenskaper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2009 Diesel er vel generelt bedre støyisolert tror jeg, i tillegg kan det vel være to forskjellige dekksett med forskjellige støy egenskaper? Det første jeg prøvde var å bytte om på hjulene på bilene med ingen forskjell på støyen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2009 Fant i dag ut det sitter en sort stoff matte på øvre del av torpedoen på diesel purka som ikke er der på 1,8TQ. Kan denne 20-30cm høye matte gjøre så stor forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2009 Kan det være at det var dobbeltisolerte ruter på gamlebilen mens det er vanlige på den nye? Har en kompis som har isolerte ruter på sin A6 (ellers lik bil), og er noe mindre støy i den. Tror hvertfall ikke dette har noe med quattro å gjøre - kan ikke si det er noe sjenerende støy i min. Kjører selv diesel, men regner ikke med at det noe mer støydemping der annet enn motorrom/torpedovegg (hvis det er noen forskjell). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2009 Dobbelisolerte ruter . Hvordan kan jeg se om det er dette? Har fremdeles begge bilene på gården. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2009 Dobbelisolerte ruter . Hvordan kan jeg se om det er dette? Har fremdeles begge bilene på gården. Har egentlig ikke sett etter om det er noen forskjell i feks. merking på rutene. Alt jeg vet er at han fikk opplyst at bilen hadde dette når han kjøpte den brukt. Om det er placebo-effekt eller ikke kan jeg ikke si noe om - jeg syntes bare at det er mindre støy i bilen hans. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2009 Noen andre som har noen erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2009 Du ser enkelt om det er isolerte ruter, ser det på kanten, hvis det er det er det to ruter som er limt sammen med noe folie`n shit i midten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2009 Mener egentlig at mesteparten av veistøyen kommer fra bakhjulsopphenget??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 21, 2009 Ingen andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...