Anbefalte innlegg

har kjøpt meg ny bil for et par dager siden. Audi A4 1.8TQ :)

kjempe fornøyd med bilen og alt er bra untatt motoren.

det er satt på chip fra audisentrum.com, k04 turbo og 2,5" downpipe. viste at bilen fusker når jeg kjøpte bilen. Fikk beskjed at han fyren har kjørt med slik motor i to år og har ikke blitt verre.

 

når jeg kjører normalt så er motoren 100%, men fuskinga kommer når du gir full gass fra lavt turtal (2000)

det føles at det kutter på gassen så går den ureint og drar ikke som den skal...

 

har hatt 1,8T før og den fusket hele tiden, da var problemet coiler. her er det litt annerledes siden den fusker kun på full pådrag.

 

har ikke byttet noen deler enda eller hatt på feilsøking for må reise ganske langt til en bra verksted.

så lurte jeg på om noen har hatt samme problemet eller veit hva kan det være feil?

tar imot tips med stor takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Opplever akkurat det samme som deg akkurat nå ..

Høyt gir å lavt turtall.. eller oppoverbakke.. Da rykker den noe sinnsykt, klarer ikke å akse en gang. må bare slippe gassen.

Prøvde tidligere i sommer å kjøpe nye coiler, men hjalp ikke. Prøvde å dra ut LMM for å sjekke i nødmodus, men den gikk ikke i nødmodus engang (wtf) å kjørte på full peak, å da fungerte bilen. Så jeg holder en knapp på LMM for min del, men N75 kan vel også være feilen hos deg.. Såvidt meg bekjent så skal vist disse motorene spise lmm, coiler og n75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å rett og slett bytte plugger?

 

Du må nesten få lest av feilkoder, det er nok det enkleste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk julian :) da veit jeg hva skal jeg sleppe å tenke på ;)

forige a4 med 1.8T fusket også og da prøvde jeg alt! var coiler... tror jeg skal prøve å bytte n75!

si fra hvis du finner ut av det, og så lenge skal jeg prøve å ta ut chipen og bytte n75 ventilen...

hva er lmm forresten? aldri hørt om det faktisk...

 

det er nok ikke plugger øyvind...motoren har gått sånn i to år nå og plugger har vært skiftet par ganger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit noen om det er mulig å få tak i 1.8T motor som har andre bokstaver enn AEB?

alle a4 jeg har sett har AEB :( har tenkt å bytte motor for AEB er dårligste du kan få...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke påstå det er den dårligste man kan få... :)

Det er etter hva jeg har erfart både den mest driftsikre og sterkeste (smidde stempel) og den med beste toppen orginalt :)

Enkel og grei elektronikk :)

 

Problemet ditt høres veldig ut som et LMM problem :)

Ville forsøkt å bytte/låne denne :)

Sjekk også bensintrykket ditt! :)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt en del problemer med de motorene der... :(

 

takk morten, skal prøve å bytte lmm da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit noen om det er mulig å få tak i 1.8T motor som har andre bokstaver enn AEB?

alle a4 jeg har sett har AEB :( har tenkt å bytte motor for AEB er dårligste du kan få...

 

Trur du virkelig at det er selve motoren som er skylden?

Tipper det er en komponent som ikke som den skal, tatt feillager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andrius: Se om du får lånt av en du kjenner eller noe slikt da vettu :) LMM koster litt :) Greit å teste før kjøp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger:jeg har hatt to AEB motorer til nå og begge var bare feil med, komponentene skal passe sammen for jeg har lest en del om dette og har hørt med mange som har peiling på det...det er sikkert bare det at de motorene liker å spise coiler, lmm og n75 som julian sa.'

 

 

Takk Morten:) det er ikke så mange som har slik bil her oppe, men skal prøve å finne ut av det... Det ser ut som at du har vært bort i slike problemer med disse motorene. Kan det være at det er powerfilter ettermontert? tenkte å ta bildet av filteren i morgen så du kan se på det litt kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan trøste deg med dette.. bilen min har fuska i 4 mnd. får ikke brukt den lenger. har bytta..(plugger, coiler, lamdasonde, lmm, n75, tenningsmodul, bensinpumpe, bensinfilter,vacum slanger, og voldtatt catten min med drill, overhalt turbon) LIKE FUSKETE! og motoren er tipp topp.. til og med sett på jording.. ekke mye morro når sånt skjer.

Mvh vwfrustrert :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har AWT da, hadde den i min A4.

Den best 1.8T utgaven ever...neida, veit a pokker. Synes de sliter med mye av det samme alle 1.8T, men hadde null problem med min bortsett fra LMM, lambda, kamkjedestrammere og termostat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akk det samme problemet med min å da skiftet jeg plugger å den går så fint som den aldri har gått sålenge jeg har hatt den....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se på motoren i helga så sier jeg i fra hva jeg finner ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan legger du inn bilde her egentlig? får faæn ikkje til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avanserte funksjoner. Og last opp.

Men det er viktig at du har bilde med lav oppløsning, type vga kvalitet. Ellers vil ikke forumsiden godta opplastingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet ene coilen for den var feil, men hjalp ingenting...

skal prøve å bytte til original luftfilter i morgo så for vi se om det hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet ene coilen for den var feil, men hjalp ingenting...

skal prøve å bytte til original luftfilter i morgo så for vi se om det hjelper...

 

Hvordan fant du ut at ene coilen var deffekt?

Trur du kan spare deg for arbeidet med å sette tilbake til originalt luftfilter. Men prøv å ta av kontakten på LMM (luftmengdemåleren), den ligger under "paraplyen" rett etter luftfilteret. Hvis bilen blir god da, så kan du konstatere at det er LMM som er gåen. Hvis det er den som er gåen, ja, da kunne du vurdere å montere tilbake den originale luftfilterboksen.

Mulig åpent filter innsatt med olje reduserer levetiden på LMM, men der strides de lærde ;)

 

Angående n75, så har jeg en for salg. Den kan bli din for 300,- inkludert frakt :)

 

-Øyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du turbotrykks indikator? :)

 

 

 

hva er det egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fant du ut at ene coilen var deffekt?

Trur du kan spare deg for arbeidet med å sette tilbake til originalt luftfilter. Men prøv å ta av kontakten på LMM (luftmengdemåleren), den ligger under "paraplyen" rett etter luftfilteret. Hvis bilen blir god da, så kan du konstatere at det er LMM som er gåen. Hvis det er den som er gåen, ja, da kunne du vurdere å montere tilbake den originale luftfilterboksen.

Mulig åpent filter innsatt med olje reduserer levetiden på LMM, men der strides de lærde ;)

 

Angående n75, så har jeg en for salg. Den kan bli din for 300,- inkludert frakt :)

 

-Øyvind

 

det var annerledes delenr på ene coilen så byttet jeg den....

 

byttet til original luftfilter i dag og bilen gikk som den skal faktisk!men det var ikke så lenge.... en kompis av meg (han er mekaniker) skulle prøve bilen og alt var bra. så stoppet vi og han skulle kjekke motoren mens den gikk. jeg gikk og kjøpte meg brus og skulle kjøre videre, men da bilen gikk ikke så bra lenger. motoren gikk fint, var drag i den hele tiden uten fusking, men hadde ikke samme aksen lenger. virket at den hadde ikke så mange hester lenger...virker at turbo trykket ble skrudd ned el noe. kompis av meg har sett mest på n 75 ventil, kan det hende at han var bort i noe der...

 

 

hva kan være feilen nå da? n 75 ventil? luftfilter? den var ganske møkkete når jeg satt i den for hadde ikke mulighet å kjøpe ny i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett møkkete luftfilter gjør ikke til at bilen vil fuske slik din bil gjør. Prøvde du å ta av kontakten på LMM? Han kompisen din som er mekaniker kan sikkert få lest av feilkoder, så finner du sikkert ut hva som er feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen fusker ikke lenger...den drar ikke så bra som før ! virker at det er noe med turbo trykket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.