Anbefalte innlegg

gjorde ingenting egentlig, bare kjekket alle slanger og sånn...

 

tok ut kontakten på lmm... da gikk ikke å få opp turtal mer enn 2300 mens motoren gikk. fusket mye og sånn så bare satt den på tilbake.

jeg tror det er n 75 ventil somm har tatt kvelden. kjenner at turbotrykket er borte. dumpventilen plystrer ikke så mye som før heller...

 

 

Øyvind: jeg tror jeg kjøper n75 ventil av deg!hva er delenr på den? er den ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som du sliter med akkurat det samme som meg nå.. bangler turbotrykk og og bilen holder litt igjen.

Hold meg oppdatert om det er n75 a? så går jeg for og teste en lmm. mulig min måler feil har jeg hørt.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gjøre det Espen! jeg er helt oppgitt akkurat nå :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på hvordan alle andre har montert åpen filter uten at de har så mye feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer på n75 må jeg sjekke, men det er den ventilen som slutter på C (trur de aller fleste n75 har "samme" delenummer, foruten den siste bokstaven som kan være f.eks C, J eller H) og denne kan du bruke. Det er en brukt ventil, men den fungerer helt fint :) Koster ny ca 750,- jeg skal ha 300,- inkludert frakt ved forskuddsbetaling, eller du kan få den tilsendt i oppkrav. Gi bare beskjed på PM hvis interessert.

 

Dumpventil sier du, det har du ikke nevnt tidligere ;) Mulig denne er sliten/deffekt. Du skulle kanskje prøvd å sette tilbake til original resirkventil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte vist å nevne det ja...jeg tror ikke jeg har den original resirkventil...den liten tynn slange fra en nippel helt nærmest fronten og forran dekslet til registerreima går rett til dumpventilen. jeg tror den skal gå til resirkventil hvis jeg tar ikke feil? hvordan ser en original resirkventil ut da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart plastikk ufo med ca 2cm brei tut under og 1 tut ut på siden.. sitter forran til høyre ca (om du sitter inni bilen) ser den med lommelykt om du glaner litt ned der...kan se litt ut som den oljeåndings saken som sitter rett v luft filteret ditt.

Er den uroginal som Forge 007 eller ect. så er den av metall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se etter den i morgen...

byttet dumpventil i dag og det ble ikke noe forskjell. Venter på n75 ventil i posten så får jeg kjekke det på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk sett litt på motoren i dag...jeg har den resirkventil, ser på bilde også... fikk n75 ventil i posten i dag, byttet jeg den, men var ikke noe forskjell... kanskje fordi at den har litt annerledes nummer?den som satt fra før slutter på F og den jeg fikk i posten slutter på C. har det så mye å si?

 

litt oppsumering her: bilen går helt fint uten fusking, men kjenner at den drar ikke så godt lenger(mistet turbo trykket?)

 

-Når jeg kobler av LMM så får ikke opp turtalet mer enn 2300...( det vil si at LMM er OK)

-Når jeg monterer åpenluftfilter så går ikke motoren i det hele tatt... (motoren trives bedre med original luftfilter)

-coiler skal være ok

 

prøvde å ta ut ledningen fra n75 ventil, kjente ikke noe forskjell... vil det si at den som er feilen?slik at den fungerer ikke lenger...

 

noen som kan hjelpe meg her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke er noen forskjell når du kopler fra n75 så tyder det på at bilen går i nødmodus og lader grunntrykk.

2 ting sku du ha gjort: Fått lest av feilkoder, og fått målt turbotrykket.

Ang n75 og at det ikke er noen forskjell om den er koplet til eller ikke, så er jo en mulighet der at du har brudd i ledningene! Ta ett multimeter og mål deg frem, kanskje er det der feilen ligger?! Men i allefall: få lest av feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig har jeg funnet feilen... etter jeg har prøvd ny lmm og ny 75 var ikke noe forskjell så fant jeg noen som hadde vag og fikk lest feilkoder... det var n75, og det var brudd i ledningen! fikset det og bilen går igjen :)

 

hvis noen trenger så har jeg helt nye lmm og n75! kjøpte helt nye og prøvde bare par hundre meter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordna seg! Har vært borti en bil tidligere der det var brudd i ledningene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lærer noe nytt hver gang vettu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig har jeg funnet feilen... etter jeg har prøvd ny lmm og ny 75 var ikke noe forskjell så fant jeg noen som hadde vag og fikk lest feilkoder... det var n75, og det var brudd i ledningen! fikset det og bilen går igjen :)

 

hvis noen trenger så har jeg helt nye lmm og n75! kjøpte helt nye og prøvde bare par hundre meter...

 

Hvordan målte du ledningen til N75? Har du LMM til salgs ennå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg målte ikke ledningen.. jeg tok bort teip som var rundt og fant brudd :) ja, har lmm enda ... send pm hvis det er noe for jeg er her ganske sjelden som du ser det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.