#1 Skrevet September 2, 2009 Heisann. Har en 2,6l ABC motor som ikke går som den skal. Den fusker og dør nesten ut ved gasspådrag. Har også en 2,8l AAH motor på et opphuggeri som jeg plukker deler fra. Men jeg lurer på om det er noen som vet forskjellen på disse motorene? De ser ganske like ut og er det bare boringen som er forskjell? Ønsker også å vite om det er forskjell på motorene vedrørende automat/manuell og 2WD/ 4WD. Hvis det er noen som kan gi meg et svar på dette, samt kanskje noen linker på nett vedrørende dette, blir jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2009 Det er ihvertfall variabelt innsug og litt annen motorstyring på AAH. Jeg vet ikke om det funker å erstatte en ABC med en AAH med ABC-innsug, men skulle da tro det skulle gå. Skal du ha motorstyringen fra AAH må du ha hele ledningsnettet, da det er en god del forskjeller. Motorene er like på automat, manuell, 2WD og 4WD. Bare svinghjul/flexplate som skiller manuell og automat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2009 Boringen er lik på disse motorene, er ulik slaglengde som er forskjell. Det er fult mulig og kjøre en AAH med ABC ledningsnett og innsug.(har selv gjort det) Om det er skadelig over tid... vet ikke, vil tro blandingsforholdet/mengde blir feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...