Anbefalte innlegg

Har fått nye låser i posten til min GOLF II.

Fikk en komplett pakke inkludert tenningslås, men iflg Haynes boka skal det borres et 3mm hull i en spesiell vinkel for å ta ut den gamle låssylinderen...?? Er det nødvendig?

Noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått nye låser i posten til min GOLF II.

Fikk en komplett pakke inkludert tenningslås, men iflg Haynes boka skal det borres et 3mm hull i en spesiell vinkel for å ta ut den gamle låssylinderen...?? Er det nødvendig?

Noen som har gjort dette før?

Jeg har gjort det.. det er av den enkle grunn at det sitter et låseklips på låsesylingeren som spenner imot, så man må borre hullet for å skyve ned denne.. tipper du ser klipset på den nye delen, så da er det bare å bruke den som mal for å se hvor du må borre.. er ganske enkelt egentlig :)

Er mulig det er noen andre her inne som har noen bedre tips til dette, da jeg gjorde det etter "boka" mens jeg jobba på møller.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette står også beskrevet i Haynes-rep.håndboka som du får på Torshov bilrekvisita.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skifta tenningslås og da borra eg ikkje i noko.

eg tok laus heile stykket som er fast i styrestammen. skrudde av 1 skrue som festa koblingstykket bak låsen og ein skrue som løsen hang i. putta nøkkelen i låsen og vips var den ute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette står også beskrevet i Haynes-rep.håndboka som du får på Torshov bilrekvisita.

Det er nå akkurat den eg sitter med foran meg....se første post.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå akkurat den eg sitter med foran meg....se første post.

Hehe..ja stemmer det :)

Men det kan fint gjøres slik som Kim sier her også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skifta tenningslås og da borra eg ikkje i noko.

eg tok laus heile stykket som er fast i styrestammen. skrudde av 1 skrue som festa koblingstykket bak låsen og ein skrue som løsen hang i. putta nøkkelen i låsen og vips var den ute

Fikk bytta låser i dag.

Gikk greit men rakk ikke tenningslåsen før det ble mørkt ute.

Er noe dritt å stå ute i mørke å holde på med små skruer og putlearbeid.

Lommelykt mellom tenna skrutrekker/små skruer og ledninger blir bare irritasjon..

Så akkurat nå er det nye dørlåser og håndtak rundt hele, det neste blir en alarm.

Og bytte tenningslås en dag det er lyst og eg ser hva eg holder på med.

Forøvrig fikk eg bytta plastpanelet som ligger framme med torpedoen under panseret også.

At eg ikke har gjort det før skjønner eg ikke. Den nye er mye bedre.

Og bare det å få renska under der for barnåler/ blader og sjekka dreneringshulla på hver side er nok alfa og omega når det blir høst og vinter med vann i mengder framme der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lurt å ha det plastpanelet helt tett ja.

Hadde en sprekk i mitt i jettan, og da dryppet det vann rett ned på gulvmatta på passasjersiden.

Teipa sprekken med duck-tape og det ble tett..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.