Fjerning av emblemer på "fersk" lakk

Anbefalte innlegg

Har fått lakkert bakluka, men møller klarte å feilplasserer emblemene første gangen så den måtte inn til dem i igjen, da fulgte lakken med når de skulle fjerne emblemene.

Måtte så lakkeres på nytt, men fortsatt er ikke emblemene helt korrekt plassert, tenkte derfor å ta dem av å sette på nye selv selv.

Orker ikke å levere den tilbake for annen gang grunnet feilplassring av emblem.

Trodde de ville klare det andre gangen :), men virker ikke som det er så lett å sette de på riktig : rolleyes.

Uansett, hvor lenge bør lakken tørke før jeg kan ta av emblemene uten att lakken følger med?

Tenkte å bruke en hårtørker forsiktig mens jeg drar ett fiskeline bak emblemene, for så å bruke biltema "label off" og forsiktig dra bort teiprestene.

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok av emblemene mine i går med fiskesnøre, det fungerte veldig greit:) skar seg gjennom limet så det ikke skadet lakken...

men om dette tørker i noen dager først tror jeg ikke dette er noe problem, blir ikke så stor påkjenning for lakken ved å dra gjennom det fiskesnøret:) bruk masse label off og bare vask mange ganger. ikke begynn å gnukk med fingre og negler:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :).

Brukte du hårtørker for å få limet varmt ?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen oversikt (tegninger med mm-instruksjoner) over hvor emblemene er plassert originalt på ulike VAG'er, eller er dette tatt på feelingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes maler for dette, jeg ga dem tilogmed kopi slik at det skulle bli riktig andre gangen.

Ble riktignok bedre, men f.eks ringene er plassert en cm feil (JA, jeg er kresen :)).

Emblem-1.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du flere av disse tegningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til hva slags modell er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å dra tanntråd imellom emblemet og bilen, eller tynt fiskesnøre! går lett som en plett ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :).

Brukte du hårtørker for å få limet varmt ?.

varmet det ikke nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.