Anbefalte innlegg

Hei

Eg har ein (stygg) 1985 Audi 80 cc som varmeapparatet er ødelagt på (som dokke sikkert allerede veit)

 

Tenkte eg skulle begynne å feilsøke litt og lurte på om nokon veit korleis eg tek ut heile "plata" som brytaren til varmeapparatet står på? Slik at eg kan komme bak den og sjå om det er lause ledningar eller noko..? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første... Bilen er jo ikke stygg... Litt redusert kanskje men ikke stygg...

 

Er ikke helt 100% på dette med varmeapparatet, men jeg tror du må ned med hele midtkonsollen. ( to skruer i toppen opp mot friskluftkanalene, og to skruer i bakkant nede med "beina" ). Når du har fått ned konsollen er selve bryterpanelet festet med to skruer fra toppen og ned.

Er ikke sikkert du trenger å ha det løs i og med at du uansett må ned med midtkonsollen, og da kommer du nok sikkert til de delene som muligens skaper kvlame.

 

 

Lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, bilen min er i alle fall VELDIG redusert :P Alt detter jo sammen på den jo : nei :

 

Men kan jo alltids prøve å gjere slik som du sa. Fins det ingen måte å ta det laust på fra undersida? (Gjennom cd-spelar-holet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikker på at den er skrudd fast fra toppen, så det kan bli vanskelig å få den løs dersom du ikke har meget fleksible armer.. :-)

 

 

Ellers så vet jeg alt om reduserte biler av den typen der.... hehe..

Solgte min for 2000 spenn og følte jeg hadde lurt stakkaren... hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel berre å ta mot til seg ein dag og prøve då... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få av plata foran justeringsdelen på vifteanlegget må du:

trekk den vribryteren som justerer hastigheten rett ut. sette de tre "pinnene" som justerer varme og spredning i midten og trekke de rett ut. Da skal du få av den plata bak disse. Men for å komme til skikkelig, må du ut med midtkonsollen.

 

Uansett, så lenge det er uprøvd har jeg ikke tro på at det er noe annet enn viftemotoren din som er defekt. Og den er ganske grei å skifte sammenlignet med å feilsøke i dashen.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren til vifta er også en liten svakhet, jeg har sett de har smeltet. Den er klipset fast på baksiden, du ser det lett når du tar av panelet. Hvis jeg husker riktig, så er den den samme som i Golf 1, 2 og Caravelle for å ha nevnt et par...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.