Hva gir best nærlys og langlys?

Anbefalte innlegg

Heisann.

No når mørket kjeme meir og meir, så tenkte eg å ettermontere xenon.

Kva xenon er best? Det er jo forskjellig styrke, altså 6000k, 8000k osv.

Vil gjerne ha xenon i både nær, lang og xenon i tåkelysa eller xenonmatch.

Alt skal være xenon eller xenonmatch på bilen altså. Er det nødvendig med xenon i både nær og fjern?

Bilen er ein Audi A6 2000mod.

På forhånd takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har montert dette på 2 av mine biler og lyset blir MYE bedre.

jeg gikk for 6000k i alt ettersom jeg selv synes dette gir penest og best lys.

kan være smart å ta 35W i tåkelys og nærlys og 55W i fulltlyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker også best 6000k.. har dette i tåke og fjern (orginal 4700? i nærlys)..

liker denne temperaturen best.. litt blåskjær i hvitt lys, men om dette gir det BESTE lyset.. det vet jeg ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en tråd her på forumet hvor dam har testet de forskjellige styrkene og ut ifra den tråden så ser det for meg ut som 6000K ga det beste lyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert noen kit og syns 6000 blir jævlig blått jeg.. Hadde 5000k i bilen til en på jobben. Det så mer orginalt ut :) syns det var penere.. og ikke så "harry"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4500K 55w på min fjernlysene på min Golf og det funker utrolig bra. Jeg syns også at 6000k blir for blått og uorginalt. Det kan hende at 6000k gjør at du ser bedre, men det ser ikke bedre ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5000 K skal visst gi det beste lyset,kurven synker sakte men sikkert ifra 5000 og oppover. Over 6000K er bare tull å ha hvis du skal se godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000k i nærlys, og 4300k i fjernlys.

4300k gir MEST lys (mer lumen), mens 6000k gir gjerne et litt tøffere utseende. (Utseende varierer fra lykt til lykt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein kompis av meg meiner at lyset ikkje vil bli så mykje bedre på nærlys, pga "paraplyer" eller reflektorer i lykta.

Stemmer dette?

Bør eg bytte lykter og på min Audi A6 2000mod? Er det mykje arbeid og/eller dyrt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærlys ble ikke supermye bedre for meg.. men fjernlys ble betraktelig bedre. Ser uansett mye bedre ut da.. jeg kjører 6000k, men 4300 vil gi deg høyest lysstyrke. Jeg syntes det er greit med et hvitt/blått lys da, da blir fargene rundt deg omtrent som midt på dagen, det er kjekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.