#1 Skrevet September 3, 2009 Holder på å skifte bremseklossene bak på audien. Har handla meg slikt biltema verktøy til å presse inn stempelet igjen, men det flytter seg ikke en millimeter uansett hvor hart jeg skrur... Båndbrekket er av og jeg har ikke rørt bremsepedalen ette jeg stoppa. Er det noe jeg har glemt å skru av tro? Har bare løsnet calipperen ellers ikke noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2009 Løft på gummien å se om det er rust utv. på stempelet. Er det mye vil det ikke gå å presse det inn;) I tilfelle må du ha deg ny caliper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2009 går ikke bare å presse det inn,stempelet og må "skrues" inn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2009 går ikke bare å presse det inn,stempelet og må "skrues" inn... Siden han har kjøpt Biltema verktøy går jeg utifra at det er dette: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82465 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2009 Siden han har kjøpt Biltema verktøy går jeg utifra at det er dette: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82465 Stemmer. Har spraya på med litt rustløser, så skal la det stå og godgjøre seg ei stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2009 Skru i vei, så løser saken seg. Skru mot klokken med en passe stor rørtang, vær forsiktig så du ikke tar med deg gummien også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2009 Får du løsnet stempelet er det kanskje en idè å ta en liten overhaling på calipperen også? Får overhalings kit på Mekonomen som jeg personlig har hatt stort utbytte av. Da trenger du ikke være så forsiktig med pakninger og mansjetter under utmontering heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2009 På den ene kalipperen bak på min 200 måtte jeg bruke rørtang og uforsvarlig mye kraft for å skru ut stempelet. men det gikk mye bedre etter litt pussing med sandpapir og nye tetninger. Lurte lenge før det gikk opp for meg at stempelet måtte skrus ut da, har ikke sett den typen før:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2009 Fikk det til nå. Måtte åpne litt på lufteskrua og slippe ut litt veske før det gikk greit å skru den inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2009 Fikk pressa inn stempelet tilslutt og montert på nye bremseskiver og klosser bak. Men etter at jeg har kjørt en stund nå så merker jeg at den ene skiva blir glovarm og det på den sida som jeg slet med det stempelet på. Burde jeg smørt opp stempelet litt eller? fått det litt ut og inn igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 4, 2009 Fikk pressa inn stempelet tilslutt og montert på nye bremseskiver og klosser bak. Men etter at jeg har kjørt en stund nå så merker jeg at den ene skiva blir glovarm og det på den sida som jeg slet med det stempelet på. Burde jeg smørt opp stempelet litt eller? fått det litt ut og inn igjen? Sjekka du om det var rust på stempelet før du pressa det inn?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2009 Jepp, kunne ikke se noe helt inne på stempelet vertfall, det var det blankt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2009 Jepp, kunne ikke se noe helt inne på stempelet vertfall, det var det blankt. Høres bra ut:) Hvordan var det med gliderne da? De pinnene som caliperen er skrudd fast i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2009 Gle fint de og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2009 Var klossene likt slitt på utsiden og innsiden? Mener det er to glideføringer på caliperene som skal byttes ved klossebytte. Hvis ikke disse blir byttet/smurt opp så vil ikke caliperen "flyte" riktig på skiva og den ene klossen vil henge på hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2009 (endret) litt sein der.... Edit: kan også vere at handbrekk viren er for stram/henger på den ene siden slik at det klemmer inn klossene på den siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 4, 2009 Var klossene likt slitt på utsiden og innsiden?Mener det er to glideføringer på caliperene som skal byttes ved klossebytte. Hvis ikke disse blir byttet/smurt opp så vil ikke caliperen "flyte" riktig på skiva og den ene klossen vil henge på hele tiden. Leste det jeg og i den haynes boka. Men hadde ikke nye. Snakte med en på verkstedet her, og de pleide ikke å bytte de... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...