bra bilbatteri, hvilken type anbefales?

Anbefalte innlegg

trenger et batteri til nye bilen som har litt amper, da bilen går på e85 og er noe tregstartet når den er kald:p hvilken batteri bør jeg kjøpe, som tåler en del kjinning før det blir flatt:)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med Optima Rød. Disse tåler julig og leverer varene. Koster et par høvdinger, men du slipper å tenke mer på batteriet, med mindre du tømmer det. Men da er det bare å lade opp og alt er som før, bare pass på så du ikke overlader det. Da blir det dårlig stemning.. [infolink]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har god erfaring med Optima Blåtopp batteri, har aldri vært tom for strøm på 4 år og har vært med i 3 biler :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg selger optima rød batteri til par høvdinger. Kan også få tak i både gull og blå.

(blå er beregnet til maringe mens gull er beregnet til landbruks maskiner)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Odyssey PC1700, det er det beste batteriet jeg har vært borti iallefall! Jeg gav under to lapper for det lett brukt. Men det koster ikke mer enn rundt 3 nytt. Vannvittig bra startstrøm!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optima Gult eller Rødt anbefales! Dyrt men verdt det, og har man mer enn orginal stereo er dette veldig greit å ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

optima redtop får du vel for ca 1300kr hos felleskjøpet,men ville heller ha brukt pengene på odyssey,har odyssey pc 1500 og pc 1700 i bilen selv,disse batteriene er en annen verden i forhold til optima,optima er oppskrytt,var kanskje bra for 10-15 år siden,men nå er dem nok langt ned på listen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si at blant 'vanlige' batterier, er Biltemas sølv-kalsium-batterier helt knallfine, alltid topp spenning og mye startreserve. dessuten er de (visstnok) ikke like utsatt for sulfatering, så de bør holde lenge også!

700-1000,- : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Maxxima er glemt her... Gir 900A i startstrøm, ved -18grader. :)

Koster rundt 2000,-. Men det hender du får de til ca 1500,-

Husk at de fleste batteriene du blir henvist her, ikke er forbruksbatterier. Men nesten som rene startbatterier å regne. Ikke bry deg om at de KUN er på ca 45Ah... Et blybatteri på 200Ah har ingenting å stille opp med en vinternatt, i forhold til Maxxima og Optima, o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt et Optima Red-top i gamlebilen. Det hadde vært i bruk i militært utstyr i minst 4 år før det ble byttet (1 av 3 i en pakke var ødelagt, dette var ett av 2 som fungerte av den pakken. Her ble det ofte stående utrolig lenge uten vedlikeholdslading før bruk)

Det ble satt i bilen min i 2003. dvs at dette batteriet er minst 10 år, og det fungerer like bra i dag, og det har fått mye juling av stort strømtrekk, stort anlegg, og kun orginal 70A dynamo, ALDRI hatt problem. Ordinære blybatteri på ca 75Ah ble ofte knekt i denne bilen før red-top ble montert.

Ellers er det nevnt mange andre bra alternativ her da.

På mercedesene i forsvaret ble det mye brukt red-top (2 i serie for 24v)

Disse bilene hadde aldri problem med strøm selv i sprengkulde om de ikke hadde stått seg ihjæl. (lang lagrin uten bruk/lading og forsøk på start i sterk kulde uten å ha ladet de opp før startforsøk.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Odyssey PC1700, det er det beste batteriet jeg har vært borti iallefall! Jeg gav under to lapper for det lett brukt. Men det koster ikke mer enn rundt 3 nytt. Vannvittig bra startstrøm!!

Jeg har Odyssey selv i bilen. Ble vist og forklart når jeg skulle kjøpe batt at Odessey gir mere. Holder lengre og koster mindre enn Optima. Må nok henge meg på Stian Høiby om at Optima var kongen på haugen. Men det var 10 år siden og det har kommet flere som er både billigere og bedre nå i senere tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.