Lav takst på bilen etter påkjørsel

Anbefalte innlegg

For noen uker siden ble jeg kjørt i ræva av en falleferdig Volvo 244. Jeg skulle svinge av veien, det så ikke ho blonde dama som kjørte bak og kjørte i meg. Ho fikk bremset litt, men ho traff bilen min.

Jeg var heldig med treffet for det var jo rett på hengefeste, så fikk bare riper på bak fanger trodde jeg der og da. Men i ettertid har jeg hørt at eksosen slår inntil bilen da jeg starter opp, og det er lekasje i systemet. Så den har kanskje fått en bøy på seg

Så her om dagen hadde jeg bilen til takst hos NAF i Askim. Han fant jo bare riper i bakfanger og jeg fikk en takst på 5471kr, som var prisen på å demontere, fikse og lakke opp igjen fanger og montere den. Er ikke det litt lite?

Og en annen ting. Han på NAF senteret bare gikk rundt å så etter feil. Burde han ikke måle ramma på bilen, sjekke om ramma er rett. Som han sa så var det bare de synlig skadene han taksterte. Synes det var en dårlig jobb. Jeg forventet mye mer av NAF. Som jeg sa til han. Man knuser ikke fronten på en Volvo 244 uten å få mer skade på sin egen bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje en takst hos Møller er bedre... De har jo noe å tjene på taksten, dersom du velger å fikse det hos dem og undersøker gjerne bilen litt mer nøye:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men hvor mye koster det? Er vel svindyrt det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en forsikringssak da??...spiller vel ingen rolle hva taksten koster da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige (hennes forsikringsselskap) har avtale med NAF. Om jeg kunne velge selv skulle jeg ha satt bilen på Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplyste du til NAF at eksosen raslet\lakk? Be evt. om en ny takst da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm----de gangene jeg har hatt med forsikringsselskap å gjøre har jeg kunnet valgt verksted selv,ikke vært noe problem det.da har jeg hatt med IF,sparebank1 og ett til jeg ikke husker navnet på.Da har jeg bare fått ett sakdenummer hos forsikringa og dratt hvor jeg ville...dro da dit jeg kjenner folk,men det er jo en annen sak...

alle tilfellene har vært skade gjort av andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker vel sjelden om bilen er rammeskakk etter noen riper i fangeren?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men hvor mye koster det? Er vel svindyrt det

Koster ikke en krone,i værtfall ikke hos mitt lokale møller verksted..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den treffer hengerfeste er jo ikke alltid bare bra...

Feks på Saab 9-3 er hengerfestet skrudd rett i reservehjulsbrønnen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringsselskap driver av å ta inn penger og gi ut minst mulig... så ja, de kan være vanskelige innimellom slik jeg har forstått :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg var så klønete å kjørte i ræva på en annen bil var det ikke mitt forsikringselskap som tok taksten. Var helt og holdent motpartens selskap og deres avtaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige (hennes forsikringsselskap) har avtale med NAF. Om jeg kunne velge selv skulle jeg ha satt bilen på Møller

Dette blir en sak mellom ditt og hennes forsikringselskap, snakk med ditt eget forsikringselskap IKKE motpartens, kjør bilen på Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en taksering koster jo ingenting på Møller, har i hvert fall aldri gjort det før når jeg har vært der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nevnte om eksosen, men han sa at han hadde tettet igjen utløpet med hånda og kunne ikke høre noe.. så da var alt ok sa han :S

Men jeg skal høre med Møller om de kan ta en sjekk. Og kanskje en tur innom svensen eksos for en gratis sjekk av eksosen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.