Anbefalte innlegg

Hei,

 

Blir ikke klok på dette med innpress. Derfor spør jeg spesifikt om noen felger jeg vurderer å kjøpe. Felgene skal sitte på en Passat 3BG med standard hjuloppheng FWD.

 

Felgene er i 8.5x18. Skal kjøre 225/40 profil på dekkene. Det er 2 innpress å velge i mellom, ET 42 og ET 35.

 

Så, hvilken felg skal jeg velge for å fylle ut hjulbuen mest mulig, slik at det ser størst ut?

Skal jeg kanskje kjøpe 2 av hver felg og ha forskjellig ET foran og bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøper du ET 35

 

Så det er slik at jo lavere ET jo mere bygger den ut mot skjermen? Er ikke mye stødig på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er slik at jo lavere ET jo mere bygger den ut mot skjermen? Er ikke mye stødig på dette..

 

Det stemmer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg har en felg med ET40 og smeller på en 5mm spacer, blir ET da 35? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke enda ;)

Hva skjer hvis felgen er 8x18 i stedet for 8,5x18, bør jeg gå ytterligere ned i ET da? ET32/ET30?

Ved hvilket ET vil felgene plutselig få plassmangel i 8x18 og 8,5x18? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke enda ;)

Hva skjer hvis felgen er 8x18 i stedet for 8,5x18, bør jeg gå ytterligere ned i ET da? ET32/ET30?

Ved hvilket ET vil felgene plutselig få plassmangel i 8x18 og 8,5x18? : klø :

 

Ja, for hver tomme smalere, mister du 12,7mm på utsiden ved samme ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar folkens! Dette ble virkelig en nyttig tråd for min del! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke enda ;)

Hva skjer hvis felgen er 8x18 i stedet for 8,5x18, bør jeg gå ytterligere ned i ET da? ET32/ET30?

Ved hvilket ET vil felgene plutselig få plassmangel i 8x18 og 8,5x18? : klø :

 

Ja felgen havner lengre inn/ut med annen felgbredde, men det er viktig å huske at det stort sett er toppen av dekket som subber i skjermen og det er på samme sted med 8x18 ET35 og 8,5x18 ET35. Dvs å velge lavere offset pga at felgen er smal kan gi subbing selv om felgen er på samme sted.

 

Det er med andre ord bedre, når man kun vurderer faren for subbing, å ha en bred felg med høyt offset (f.eks 9x18 Et43) enn en smal felg med lavt offset (f.eks 8x18 ET30 som bygger like langt ut som 9x18 ET43) HVIS man bruker samme dekkdimensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.