#1 Skrevet September 4, 2009 (endret) Heisann! Har ikke merket så veldig stort til "problemet" før en i samme blokken der broren min bor (i Oslo) nevnte dette med driftstemperatur. Har ikke tenkt så mye over det før for å være helt ærlig... Det har seg slik at når jeg kjører bilen så synker temperaturen til 80grader, men når bilen står stille med motor på stiger den til 90. Han mente at dette ikke var helt bra iogmed driftstemperaturen burde ligge på 90 grader, og samtidig sammenlignet det med å "dra en kald motor"... Når jeg kjørte langkjøring til Rudskogen sist helg var den faktisk flere ganger helt nede i 70 grader. Er dette egentlig normalt? Termostat-skifte? 2000modell Audi A4 1,8t quattro APU-motor med Castrol Edge 10w-30 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2009 Heisann! Har ikke merket så veldig stort til "problemet" før en i samme blokken der broren min bor (i Oslo) nevnte dette med driftstemperatur. Har ikke tenkt så mye over det før for å være helt ærlig... Det har seg slik at når jeg kjører bilen så synker temperaturen til 80grader, men når bilen står stille med motor på stiger den til 90. Han mente at dette ikke var helt bra iogmed driftstemperaturen burde ligge på 90 grader, og samtidig sammenlignet det med å "dra en kald motor"... Når jeg kjørte langkjøring til Rudskogen sist helg var den faktisk flere ganger helt nede i 70 grader. Er dette egentlig normalt? Termostat-skifte? 2000modell Audi A4 1,8t quattro APU-motor med Castrol Edge 10w-30 Jeg har oxo apu motor, Jeg logget tilfeldig vis tempen med vag com da jeg var ute å gjorde et par test run, og tempen min ligger oxo rundt 70 grader. Jeg registrerte oxo at bensin blandingen oxo var noe rik. Blandingsforholdet lå på 10.29/1 på ca 4000 rpm og max boost på uchippet motor. Veldig safe men ikke serlig økonomisk. Det kan ha noe med den lave driftstemperaturen å gjøre. Jeg er blitt anbefalt å bytte temp sensoren først da den er rimelig og lett å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2009 Vanlig...er vel nesten noe jeg vil kalle dette...jeg har iallefall byttet 2 termostater med samme symptom. Og i begge tilfeller har tempen blitt bra igjen. Riktignok ble den siste termostaten byttet pga 120 grader...men det viste seg å være vannpumpens feil. Men den samme termostaten hadde i vinter lav temp... Er jo forholdsvis greitt å bytte denne da, rent bortsett fra at pakning og termostaten selv er litt kranglete å få opp igjen, siden det er upraktisk å legge bilen opp ned når det gjøres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...