Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 99 mod VW Bora som jeg skulle hatt hellakkert. Jeg vil ha det ordentlig gjort, og helst i nærheten av trondheim området (kan kjøre noen mil utenom ja)

Noen som vet av noen bra lakkerere / lakkverksteder der jeg ikke trenger å betale skjorta av meg (undersøkte med et firma i nærheten og fikk en "takst" på 30 000,- og det er kun lakkering i samme farge, uten å lakkere inne i dører, motorrom osv..Det synes jeg er alt for dyrt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30.000 er nok ikke en gale pris, for lakkering på vanlig måte. lakkering koster "desværre". er alt etter hvordan bilen din ser ut. riper, bulker, steinsprut, rust(det finnes altid)

mange som tror de får en færdig lakkert bil for 15.000 og helst mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke å tro at man får det for mindre... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ingen upris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk pris på golfen på 15000kr for hellakkering utvendig. da leverte jeg mer el mindre bare bilen og hentet den ferdig. Men jeg undersøkte litt rundt å prisene varierte fra 15000kr til 30000kr for samme jobben,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 000???: eek :

Har levert S4'en min på lakkering på Dokka. Dem skulle ha 8 000kr for lakkeringen+ at dem monterer bodykit for meg+ dem kjøpe alt av lakk osv... Jeg bare leverte bilen+4000kr og 4000kr når jeg skal hente bilen..: rock :

Håper at den er ferdig imorra..

91640fd8fd59.jpg

482d2ba0d80d.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist man tenker slik at en lakkjobb, med vasking, sliping, litt sparkling, slipefyller, sliping igjen, så vask og maskering før man skal lakke, er tidsatt til ca 30 timer uten plastdetaljer, så er det ikke så vanskelig å se at man bør ha 30000,- for i det hele tatt tjene penger på jobben.

Om noen verksteder velger å gjøre en slik jobb for 10000,- så tjener dem 333kr pr time.

Når man da trekker fra 25% mva (ja, det skal betales moms i Norge) fyringsutgifter på lakkboks, og matriellkostnader, så tipper jeg at regnestykket ender i minus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får som regel det man betaler for ....veldig billig er som regel fort gjort...resultat gjennspeiler seg ofte i prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fatter ikke at noen kan tjene penger på en lakkering under 15 lapper. materialer på lakkeringa av passaten min (bare utvendig) kom på 8 lapper. så kom lakkboks fyringa, times pris til lakkerer osv. totalt havna den på 11000,- + ny frontrute til 2 lapper = 13000,- Da har jeg også pussa og slipt hele bilen selv. Med tanke på at hvis det er noen andre som skulle gjort det hadde det glatt kosta det dobbelte bare i timene som kommer på ekstra hos et verksted.

Vi regna kjapt på det hvis jeg skulle fått alt for "innpris" på jobben altså timene i tillegg så ville jobben kosta 22000,- og firma hadde ikke tjent en krone. Da hadde jeg 40% på alt av materialer. en "normal" pris for hellakkering på et sted med kvittering havner nok rundt prisen på 30000,- ja. Du kan nok få det billigere men da med mange snarveier og du vil se det godt på bilen etter noen år da pusseriper og sparkelsig vil komme fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fatter ikke at noen kan tjene penger på en lakkering under 15 lapper. materialer på lakkeringa av passaten min (bare utvendig) kom på 8 lapper. så kom lakkboks fyringa, times pris til lakkerer osv. totalt havna den på 11000,- + ny frontrute til 2 lapper = 13000,- Da har jeg også pussa og slipt hele bilen selv. Med tanke på at hvis det er noen andre som skulle gjort det hadde det glatt kosta det dobbelte bare i timene som kommer på ekstra hos et verksted.

Vi regna kjapt på det hvis jeg skulle fått alt for "innpris" på jobben altså timene i tillegg så ville jobben kosta 22000,- og firma hadde ikke tjent en krone. Da hadde jeg 40% på alt av materialer. en "normal" pris for hellakkering på et sted med kvittering havner nok rundt prisen på 30000,- ja. Du kan nok få det billigere men da med mange snarveier og du vil se det godt på bilen etter noen år da pusseriper og sparkelsig vil komme fram.

ENDELIG EN TIL SOM SKJØNNER DET! :)

( trenger ikke å gå år før du ser det under lakken hvis det er noen helgedager i grund arbeid ,kanskje bare uker! )

Jeg driver for meg selv i lakk,karosseri,polerings bransjen...Og kan skrive under på det du har skrevet over at det stemmer! (ps, bare å si ifra hvis du trenger noe gjort)

Mvh. Roar , Hamar. 90198710

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 000???: eek :

Har levert S4'en min på lakkering på Dokka. Dem skulle ha 8 000kr for lakkeringen+ at dem monterer bodykit for meg+ dem kjøpe alt av lakk osv... Jeg bare leverte bilen+4000kr og 4000kr når jeg skal hente bilen..: rock :

Håper at den er ferdig imorra..

Spent på resultatet;)

Legg ut bilder da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skjønner det er uenighet om pris her men jeg ringte 6stk ang hellakkering av golfen. 3 av dem kom fram med samme pris hvorav jeg har kjennskap til 2 av dem som er vel respektere lakkeringsverksteder som har drevet en mannsalder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har for et par-tre år siden sjekket litt rundt og kommet til priser mellom 15-20k hos diverse lakkeringsverksteder om jeg hadde levert en bil av Audi 100-størrelse med demonterte lykter, håndtak, lister og slikt, men ikke gjort noe grunnarbeid. Dette var vel å merke priser som ikke støttet det store sluket med 25% på arbeidet.. ;)

Noe av det som gjør det så avsindig dyrt er at timeprisen til vanlig er jo helt sinnssyk. Det er snakk om flere tusen bare for å sette fra seg kaffekoppen og gå ut på rommet for å blande lakken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompisen matta ned og spraklet noen bulker (som ble godkjent av lakke mannen for best resultat) og maskerte den, fekk pris på rundt 9000kr, med lakk og klarlakk.. Måtte våtslipe den selv og polere.. Det var samme farge som orginalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Timeprisen hos lakkerere er ikke høyere enn hos mekanikere, ganskje heller noe lavere.

Men i tillegg så kommer jo materiellpris og starttiden, som innbefatter maskering, blanding av lakk etc.

Timeprisen inkl. materiell ligger her i distriktet på ca 1100,-

Når man da tenker litt på hvor mange timer det tar for å utføre en hellakkering med grunnarbeider, så er det vel ikke så vanskelig å skjønne prisen?

Hva koster det å ha en elektriker eller en rørlegger i jobb i ca 30 timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.