Kjøre uten katalysator, ny chip???

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ta vekk katalystaroene på bilen min, og kjøre uten.

 

Og mappe/chipe bilen etter det? Er det muligt å få gode nok verdier da?

Evt med andre "tjuv" triks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysatorene utgjør en helt minimal restriksjon i eksosen, så du vil aldri i verden merke noen forskjell om du tar dem vekk. Knapt nok målbart og ihvertfall ikke merkbart dersom de ikke er defekte. RS2 hadde metalliske katalysatorer originalt, RS4 er neppe dårligere. Dette er det som blir markedsført som "race-katalysator" og er en enda mindre restriksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysatorene utgjør en helt minimal restriksjon i eksosen, så du vil aldri i verden merke noen forskjell om du tar dem vekk. Knapt nok målbart og ihvertfall ikke merkbart dersom de ikke er defekte. RS2 hadde metalliske katalysatorer originalt, RS4 er neppe dårligere. Dette er det som blir markedsført som "race-katalysator" og er en enda mindre restriksjon.
Hmmm, greit og vite ja.

Men skal chipe/mappe bilen, og "ekstra" utstyr som ikke trengs kan man ta av.

 

Tenker på dem må vel byttes en gang i tiden, så hvorfor ikke før tiden?

 

Det er race kat som står på.

 

Lurte bare på om Co2 verdiene stiger for mye gal vei om dem tas av, og prøver å chip/mappe bilen etter? Er det muligt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si det er "umulig" å få en bensiner innenfor co-grensa uten katalysator..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er omtrent umulig, da motorstyringen er laget for å kunne holde en katalysator i drift, noesom vil gi en CO-verdi over grenseverdien om de ikke er der uten å begynne med triks og miks, noe som har lite for seg når man bare kan la katalysatorene sitte i fred. Katalysatorer trenger i utgangspunktet aldri å byttes dersom de ikke blir defekte - noe de ikke blir uten overoppheting (les: uforbrent bensin) eller mekanisk skade (slår oppi og ødelegger), men de metalliske er mye mindre følsomme for førstnevnte, så det er ingen stor fare. Behold katalysatorene og skli rett gjennom EU-kontroll uten problemer. Å fjerne dem er etter min mening tull som bare gir deg problemer og ekstraarbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er omtrent umulig, da motorstyringen er laget for å kunne holde en katalysator i drift, noesom vil gi en CO-verdi over grenseverdien om de ikke er der uten å begynne med triks og miks, noe som har lite for seg når man bare kan la katalysatorene sitte i fred. Katalysatorer trenger i utgangspunktet aldri å byttes dersom de ikke blir defekte - noe de ikke blir uten overoppheting (les: uforbrent bensin) eller mekanisk skade (slår oppi og ødelegger), men de metalliske er mye mindre følsomme for førstnevnte, så det er ingen stor fare. Behold katalysatorene og skli rett gjennom EU-kontroll uten problemer. Å fjerne dem er etter min mening tull som bare gir deg problemer og ekstraarbeid.

 

Dette er jeg helt enig i, hvorfor kaste noe som fungerer og få problemer ved EU-kontroll, eller ved salg av bilen fordi du tok vekk en katt som er helt i orden.

La den stå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.