Anbefalte innlegg

Hei! nytt medlem søker svar: klø : Har prøvd søkefunksjonen, men uten hell.:o

 

Jeg har en Audi A6 avant quattro (97mod c4) med 2.6 motor. som står på "stylter". Avstand fra bakken og opp til hjulbue er ca 70 cm foran og bak.

 

Spørsmålet er: hva finnes av senkesett,? Justerbart eller ikke,? må vel levere inn fjærbein på denne modellen hvis man ønsker det. så det utgår.

 

Jeg ønsker mest mulig kjørecomfort, så jeg har tenkt på Eibach senkefjærer (Eib 1521.140) kombinert med Sachs dempere fra Hellanor. Men slik jeg har forstått det, så senker ikke dette mer enn 25-30mm (40mm på ny bil). Synes dette blir litt lite senk.

(Kanskje noen med eibach senk og quattro kunne lagt ut bilde)

 

Er også viktig at bilen blir i vater.

 

Finnes det andre alternativer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det finnes andre alternativer men de blir færre og færre desverre.

 

Du får enda tak i justerbart, det er vel den beste måten om du skal ha det helt som du vil. Alternativt så finnes det 40/35 og 60/35 kit med dempere fra blant annet Supersport.

 

Weitec har vel også no greier der, sjekk ut tråden til Fredrik Olsen han har prøvd det aller meste... :P

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=146543

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

finnes det justerbart senk, hvor man slipper å levere inn fjærbein? Det hadde jo vært ideelt da. trenger bilen daglig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60/40-senk på C4 blir pent. Da får du en jevn senk som ikke ser sigen ut bak (må ha mer senk foran pga. større hjulbuer foran enn bak). Når du overskrider 40mm senk foran på C4 får du problemer med camber. Du har noe mer å justere på dersom du utvider skruehullene på de øvre fjærbeinslagrene slik at du kommer innenfor akseptable verdier. Vet det finnes 3.parts øvre fjærbeinslager å oppdrive som tillater mer justering av camber ved senk, men kan desverre ikke svare på hvor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jim.

 

KW har justerbart senkesett til Audi 100., det er bare snakk om Variant 1 , høydejusterbart.

Under har du detaljer om settet og betingelser.

Du får , og det er viktig , TÜV-papirer.

 

Men som med S2 må fjærbein leveres inn.

Tilbake får du forsinka fjærbein.

 

Men se på Hinweisse :

 

Om bilen din ikke har SPORTFAHWERk( tilsvarer dagens S-line ??) , må du ha en del ekstra deler.

Delenumrene står oppført.

 

Mot innbetaling av pant ( som du får igjen når du sender inn dine gamle fjærbein ) kan du få settet umiddelbart.

 

 

KW Gewindefahrwerk für AUDI A6, 100, S4, S6, S6plus Typ C4 + Q1

 

Leistung von/bis: 169-240kw

Ausführung: Limousine quattro, Avant quattro

Baujahr: 12/90 bis 12/97

 

Hersteller: KW

Herstellernummer: 10210906

Variante: 1

TÜV-gepr. Verstellbereich VA 40-70mm

HA 35-65mm

zul. Achslasten: VA - 1240kg

HA - 1200kg

 

 

stufenlos höhenverstellbar innerhalb eines TÜV-geprüften Verstellbereichs

 

teilweise verkürzte Federbeine für mehr Federweg

 

Trapezgewinde für einfach Höhenverstellung

 

drei verschiedene Dämpfungstechniken zur individuellen Abstimmung

 

Elastomere Federwegbegrenzer–mitfedernde Elemente für dauerhafte Funktion

 

aussagekräftige Dokumentation für einfache Handhabung

 

einbaufertige Komplettlösung

 

perfekte Optik–sichere und einmalige Fahrdynamik

 

 

Hinweise:

 

1) VA + HA höhenverstellbar (Gewindefederbeine)

 

8) Nicht für Fahrzeuge mit Niveauregulierung

 

40) Original Federbein müssen vorab zur Bearbeitung eingesetzt werden * **

 

41) Federbeine die im Austausch geliefert werden sind nur in verzinkter Ausrüstung lieferbar.

 

50) Fahrzeuge mit Frontantrieb und Fahrzeuge mit Allradantrieb ohne serienmäßigem Sportfahrwerk müssen folgende Teile verwendet werden (AUDI Teile- NR.: Adapter 441 512 347 (links) 441 512 348 (rechts) + Stützlager 441 512 331 + Ring 41 512 367 + Tellerscheibe 441 512 349)

 

 

 

 

Wichtig!! Achtung!!!

 

 

*Die originalen Federbeine können auch gegen eine Pfandgebühr (Erstattung nach Rücksendung der Altteile) nachträglich eingeschickt werden, bitte setzen Sie sich für diese Reglung mit uns in Verbindung.

 

**Federbeine, welche im Tausch eingeschickt werden, müssen komplett demontiert sein, d.h. ohne Radnabe, Radlager, Bleche, Dämpfer usw., nur das reine Achsgehäuse. Anderenfalls wird je nach zeitlichem Arbeitsaufwand eine Arbeits-Vergütung berechnet.

 

Svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det blir litt mye styr med justerbar senk,:o og ønsker egentlig ikke at bilen skal bli for lav. synes 40/35 og 60/35 eller 60/40 virker interessant, men hvis det blir problemer med justering av camber?? så utgår jo det også.

Uansett er det viktigste at bilen ikke blir lavere bak enn foran.

Legger ved et bilde av min bil, og et av en annen bil med den samme senkingen jeg kunne ha tenkt meg.:)

DSC00721.jpg

19_-217125586.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som bilen din ser ut (med tanke på høyde foran og bak) tror jeg du kommer langt på vei mot det stuket den grå Avanten har med 40-40 senk. Min ser tilsvarende linjær ut, og jeg skal montere S6 fjærbein på den nå, med Eiback 35-35 fjærer og Bilstein B6. Min har i utgangspunktet sportsunderstell da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min a6 med 60/40 senking, samt fredrik olsen sin 100 med justerbart. Vet ikke hvor mye hans er senket, men det vet nok han selv.. Har papirer fra firehjulskontroll liggende i bilen, så kan se om de fikk justert camberen riktig(med 60/40) der løpet av kvelden :) Bilen er litt lavere bak en forran med full tank, men det er bare bagateller :P

IMG_7768sladdet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en del på Fredrik olsen sin tråd, og synes Dere begge har fin senk, men vil det ikke subbe nedi med full bil og bagasje med så lav bakende?

Hva heter senkesettet ditt forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det finnes andre alternativer men de blir færre og færre desverre.

 

Du får enda tak i justerbart, det er vel den beste måten om du skal ha det helt som du vil. Alternativt så finnes det 40/35 og 60/35 kit med dempere fra blant annet Supersport.

 

Weitec har vel også no greier der, sjekk ut tråden til Fredrik Olsen han har prøvd det aller meste... :P

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=146543

 

Har nå fått lest hele den tråden du linket til, og forstått det sånn at man kan bestille justerbar senk av deg,:) motta og montere det nye settet,- demontere de gamle fjørbeina heilt og sende disse tilbake til deg i pant.? (Da må jeg betale frakta tilbake selv.)

 

Kan jo være en løsning det, hvis det finnes noe som passer min bil.(KW.?-FK Highsport Coilovers ??)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått lest hele den tråden du linket til, og forstått det sånn at man kan bestille justerbar senk av deg,:) motta og montere det nye settet,- demontere de gamle fjørbeina heilt og sende disse tilbake til deg i pant.? (Da må jeg betale frakta tilbake selv.)

 

Kan jo være en løsning det, hvis det finnes noe som passer min bil.(KW.?-FK Highsport Coilovers ??)

 

Send meg en PM om vi skal diskutere dette. Har ikke lov å svare på pris og sånn i denne tråden i henhold til forumreglementet... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en del på Fredrik olsen sin tråd, og synes Dere begge har fin senk, men vil det ikke subbe nedi med full bil og bagasje med så lav bakende?

Hva heter senkesettet ditt forresten?

 

Kjører med Weitec dempere og fjærer :) har kjørt med bagasjerommet fullt av kofferter, og da var det bare skvettlappene som tok nedi over fartshumper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en PM om vi skal diskutere dette. Har ikke lov å svare på pris og sånn i denne tråden i henhold til forumreglementet... :)

 

Ok. er litt fersk her ennå: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tilbud på FK Highsport coilover av Håkon Sandberg.:) Noen som vet hva det koster å få det montert på verksted.?

Kanskje noen medl. i Trondheimsområdet har gjort dette før, og tar på seg jobben?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så mye arbeid vil jeg tro, men du kan jo sende en PM til fredrik og høre om han vil lure ut noe pris :) Han har jo riktignok fremhjulstrekk, men med quattro er jeg ikke kjent, kanskje litt mer der.. Han fikk det gjort på en dag mener jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbud om kr: 4000,- for skifte av fjærer og dempere. Synes det var nok ja!!: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er FK Highsport coilover bestilt:). vil takke for alle råd og tips:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.