Anbefalte innlegg

Har problemer med webastoen. Selvsagt dårlig timing nå som det er januar! Etter at jeg skrur på webastoen med fjernkontrollen lyser det rødt i "displayet" i førerdøra men webastoen starter ikke opp.

 

Tidligere eier hadde dette problemet også og sa at det var pga nedsoting av en del i webastoen. Uansett fikk jeg ham til å bytte webasto før jeg overtokk. Men, nå funger den ikke lenger (hatt bilen i et år).

 

Noen som kjenner til dette problemet og evnt fix?

 

Mvh,

Kjell

'99 A6 Avant 2.5tdi q tip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der vanligste problemet på Webastoene (og Ebere) er at glødepluggen ryker, og da vil den ikke starte. Dette kan skyldes flere ting, men nedsoting er en av dem. Vann i dieselen kan være en annen årsak, spesielt lastebiler kan få dette problemet, og ikke alle typer plugger er like glade i det.

 

Finn noen i nærheten som driver med tilleggsvarmere og få dem til å sjekke den. Alternativt kan du forsøke deg på de som byttet/reparerte den sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal begynne i en helt annen ende jeg.

 

At en slik varmer ikke starter er veldig vanlig, og jeg ville tatt den enkleste testen først.

Start bilen og la den stå å gå i 10-15 minutter i hvert fall. Prøv deretter å starte varmeren å se hva som skjer.

 

Hvis varmeren starter nå er det høyst sannsynlig spenningsfall som er årsaken. Hvis den ikke starter så kan du prøve å måle strømforbruket i startforsøket, da vil du kunne se om glødepluggen er i orden eller ikke.

 

Deretter kan man begynne å tenke på selve varmeren.

 

Når det gjelder soting så er dette stort sett et problem på apparater som er kjørt på avgiftsfri diesel.

Sot kan fjernes brennes ut ved å kjøre varmeren på en blanding av parafin og diesel eller ren parafin (lampeolje)...bør kanskje ikke gjøres hvis man ikke har erfaring med det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.