Spm om def luftfjærer + flere emner - Audi allroad 2001

Anbefalte innlegg

Hei, har akkuratt handlet en grom audi allroad, der begge luftbelgene fremme er defekte, spm er hvor lenge kan jeg kjøre før kompressoren ryker?

Noen sikring man kan fjerne slik at kompressoren ikke jobber hele tida, kompressor er byttet for ett år siden!

Har ett annet spørsmål også:

 

Kan man ta ut batteriet av bilen for lading, uten at jeg for noe elektriske problemer?

 

Mvh Bentein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke er interessert i å reparere belgene er det jo bare å bytte til coilovers? Koster mindre enn nye belger + jobben..

Kan fint ta ut batteri av bilen for lading, mister klokke + andre instillinger som må gjøres på nytt når du setter batteri på plass, men hvorfor ikke bare lade det i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Spør på grunn av at jeg har bestilt nye luftbelger fremme fra usa for de ikke før 2uker, og har tenkt å bruke bilen imellom tiden, går dette greit?

 

Regner med Ben Øye at du mener å kople fra polene på batteriet og la det stå i bilen mens det lader, isåfall er vi enige!

 

Er forresten nybakt audi eier og medlem etter mange år med bmw var det på tide å gå tilbake til audi igjen!

 

Bestilte forresten front generation 2 front springs, skal være en del stivere enn orginale luftbelger, i tilleg har de livstidsgaranti og koster det samme som en av møller sine belger, noen som har prøvd? link til side:

 

http://www.arnottindustries.com/part_AUDI_Air_Suspension_Parts_yid17_pid124.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med ny bil Bentein. Var litt stift og shakey å sitte på men fin bil!

Er batteriet dårlig siden du har tenkt å lade det?

Var nede å kjøpte kongefett batteri i byen til bilen min idag. Fikk det for 1300,- Bilen har aldri startet så lett før :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til B.Christopher Wang

 

Ja det blir jo som å kjøre uten fjærer foran på en vanlig bil;)

Må sitte på en tur når alt er i orden!

På tide at du også for deg en audi, slik at vi kan begynne å gå på vacn treff;)

 

Virker som batteriet er litt dårlig siden bilen så vidt har nok strøm til å starte, kan sikkert ha noe med at bilen har stått lenge før jeg kjøpte den

 

Det var på tida med nytt batteri!

 

Noen andre formeninger om dette er greit å kjøre med?

Har også en irriterende lyd som kommer fra nødblinklys relee dette er byttet til ett nytt, men problemet er der enda, noen som har noen erfaringer der?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur vis du har bestilt preformance belger foran ville eg hatt det bak og, ellers kan det bli ein merkelig kjøyre opplevelse.

Kor lenge kompressorene varer kjem jo ann på kor stor luft lekk du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur vis du har bestilt preformance belger foran ville eg hatt det bak og, ellers kan det bli ein merkelig kjøyre opplevelse.

Kor lenge kompressorene varer kjem jo ann på kor stor luft lekk du har.

 

Er ikke det fint å ha stive foran og litt mindre stive bak, blir vel kanskje mindre understyring:)

Hehe.. neida skal det etterhvert er bare så inn i hel.. dyrt.

 

Har vel max luft lekk, ligger helt nedpå omtrent i dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Spør på grunn av at jeg har bestilt nye luftbelger fremme fra usa for de ikke før 2uker, og har tenkt å bruke bilen imellom tiden, går dette greit?

 

Regner med Ben Øye at du mener å kople fra polene på batteriet og la det stå i bilen mens det lader, isåfall er vi enige!

 

Er forresten nybakt audi eier og medlem etter mange år med bmw var det på tide å gå tilbake til audi igjen!

 

Bestilte forresten front generation 2 front springs, skal være en del stivere enn orginale luftbelger, i tilleg har de livstidsgaranti og koster det samme som en av møller sine belger, noen som har prøvd? link til side:

 

http://www.arnottindustries.com/part_AUDI_Air_Suspension_Parts_yid17_pid124.html

 

Er disse bolt-on? Er det lett å bytte de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurrant å skifte, blir som å skifte fjærer.

Vurderer å kjøpe inn litt sjølv og for å ha litt reserve deler.

 

Bentein, om den ligger nedpå så vil kompressoren gå rimlig fort pga den står å lader luft kontirnuelig. Da varer den ikkje lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er stor lekasje vil kompressoren jobber hele tiden for å kompansere for luften som blir borte. bakdelene ved dette er hovedsakelig 2 stk.. 1: kompressoren må dra inn ny luft hele tiden og tørkeren i systemet klarer da ikke å ta bort kondensen i luften noe som igjen fører til vann damp inne i kompressor som, igjen sliter på denne. 2: kompressoren går varm pga overarbeiding, denne vil koble ut om den kommer over 60 grader ca og du vil da få en feilkode som heter utkobling pga overoppheting. denne varmen sliter igjen på kompressoren. men det største problemet er vanndampen. hadde personlig latt bilen stå inntil du fikk de nye om lekasjen er stor. (prøvd å sette bilen på annet høyde nivå? de fleste lekker ofte på 1 eller 2 nivåer og ikke på de andre. siden belgen bretter seg på forskjellige steder avhengig av høyde, og lekasjen er ofte i brekken)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å ta ut sikringa til kompressoren..eventuelt ta ut releet til kompressoren..ikke noe hokus pokus det.. :)

Men skal jeg komme med min anbefaling så ikke bytt til fjærer.. :)

Luftfjærer er vel ca 10000 ganger mer behagelige å kjøre med.. :)

Men det var mi mening..Er ferdig med lave biler som skal sitte godt i svinger.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å ta ut sikringa til kompressoren..eventuelt ta ut releet til kompressoren..ikke noe hokus pokus det.. :)

Men skal jeg komme med min anbefaling så ikke bytt til fjærer.. :)

Luftfjærer er vel ca 10000 ganger mer behagelige å kjøre med.. :)

Men det var mi mening..Er ferdig med lave biler som skal sitte godt i svinger.. :)

 

Da blir bilen stående inntil videre! Er det mye jobb å bytte dette sjøl? noe man bør tenke på?

Skal ha den med luftfjæring hvis ikke hadde jeg bare kjøpt vanlig audi a6!

 

Tror kanskje jeg må bestille nye belger bak også da, fillern dette ble dyrt....

 

Tusen takk for alle svar, hvor ligger releet til kompressoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet belger, så det vet jeg ikke noe om dessverre..

Du får vel tak i belger på ebay i dag med livstidsgaranti..?kanskje ei bedre investering enn Audis egne.. :)

 

Releet til kompressoren står under rattet. Husker ikke hvilket nr det er i forbifarten, men det kan jeg finne ut av i løpet av dagen.

Kan også bare ta ut sikringa.. :) Er vel ei 30A sikring til kompressoren om jeg ikke husker feil. Har koblingsskjema for kursen til kompressoren på en annen PC her, så det skal jeg vel klare å finne ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en irriterende lyd som kommer fra nødblinklys relee dette er byttet til ett nytt, men problemet er der enda, noen som har noen erfaringer der?

 

Mvh[/color]

 

 

Hei,

 

Min var også slik før jeg byttet batteri.Tankmåleren viste også litt mere ved start,for så å synke til riktig nivå ved et par minutters kjøring.

Ved du forresten om luftbelgene du har bestilt har samme høydenivåer som de originale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en irriterende lyd som kommer fra nødblinklys relee dette er byttet til ett nytt, men problemet er der enda, noen som har noen erfaringer der?

 

Mvh

[/color]

 

Tror det er samme høyde som originalt, men er litt usikker.. skal sende mail med spørsmål til de.

 

 

Hei,

 

Min var også slik før jeg byttet batteri.Tankmåleren viste også litt mere ved start,for så å synke til riktig nivå ved et par minutters kjøring.

Ved du forresten om luftbelgene du har bestilt har samme høydenivåer som de originale?

 

Takk for dette svaret, håper det er på grunn av lite strøm! meget rar bivirkning måjo sies...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker den, men som ledende forhandler på diagnose så må du ta ein titt på http://www.obd2.no

 

Kor mykje frakt betalte du på belgene dine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[Kor mykje frakt betalte du på belgene dine?

 

Vet ikke helt enda, da jeg forandret bestillingen på mail i fra 2 luft belger til 4 stk, men for 2 stk kostet det 177usd kunne sende billigere men lengre tid, tror frakten kom 79usd på det billigste, det er ca 480kr i tilfelle.

 

Er livstidsgaranti på disse belgene å ja vil tro de er mye bedre enn audi sine!

 

 

Skal sjekke ut obd.no, må bare si at jeg er strålende fornøyd med å være ny på dette forumet og nybakt audi eier, mye mer seriøst enn bimmers.no sikkert en av fordelene med å betale for medlemskap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor sikringa til luft kompressoren ligger?'

Slik at jeg kan kjøre den på verksted uten at den jobber med lekkasje i luftbelgene!

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen lurte, så er det sikring nr 15 som går til luftfjæring og navigasjon!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Mine belger foran begynner å bli morkne, har merket at innimellom så siver lufta ut....spesielt når været er kaldt.

Hvordan gikk det?, Har du motatt delene ifra USA, og hvor mye kom det hele på? Har fått pris på Møller Kongsvinger på ca 3500,- pr. side + jobb.....

 

Mvh

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Mine belger foran begynner å bli morkne, har merket at innimellom så siver lufta ut....spesielt når været er kaldt.

Hvordan gikk det?, Har du motatt delene ifra USA, og hvor mye kom det hele på? Har fått pris på Møller Kongsvinger på ca 3500,- pr. side + jobb.....

 

Mvh

 

Eirik

 

Ble meget bra resultat, gikk mye raskere enn før å justere høyden. Kostet 12000kr for alle 4 belgene ferdig fraktet til norge med moms.

 

Sjekk ut tråden min for bytte av belger:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=166683

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.