#1 Skrevet September 5, 2009 når jeg startet bilen her om dagen så hørte jeg ikke den destingte turbo-hviningen og jeg har ikke lenger noe turbotrykk. jeg har tatt en titt på det, men jeg kan ikke se noe feil, så min teori er at turboen hr tatt kvelden.. og da lurer jeg på om hva slags turbo det er som sitter på AFB'en ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2009 (endret) Det kan jo være en del andre årsaker også da. Har liggende en brukbar turbo til 150hk 2,5tdi V6, den mangler vakuumklokka. Lite aksialslakk. Ladet og fungerete bra da den satt på motor. Pris 1500. 2 ukers full returrett dersom det viser seg at turbo ikke var årsaken. Forøvrig enkel å skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2009 ja... jeg har ikke noe stor greie på disse motorene... hvor langt har denne gått ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2009 ja... jeg har ikke noe stor greie på disse motorene... hvor langt har denne gått ? 220.000 km fra skadebil. Sitter i bakkant høyt oppe på motor. av med oljetrykks-ledning, slangeklemme til lufttrykk og slangeklemme til luft innsug, 4 muttre mot manifold (kommer lett til rett overnfra), 3 skruer til downpipe og så disse lett tilgjengelig. Deretter trekkes turbo rett opp av oljereturrøret. Motsatt montering, men du må flytte over vakuumklokke (3 skruer og et klips) Har du lite peil på disse motorene så sjekk http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2009 hmm, ja bytte er nok ikke noe problem, det jeg mente med at jeg ikke kjenner så mye til motorene er at jeg vet ikke helt 100% om det er det eller om det kan være noe annet.. Turboen min har jo gått ca 240` og etter det jeg har lest meg frem til så er den en svakhet på disse motorene, så jeg lurer på om det er noe lurt og bytte til en som har gått nesten like langt for så se den ryke om ikke mange km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2009 Kmstanden betyr mye mindre enn oljeskiftintervaller, kaldstarter og kjøremønster. Man kan ha kjørt under 200 og ha like sliten turbo som en annen etter 500. Har du ikke aksialslakk på din og VNT-mekanismen glir lett, så er det neppe turbo som er galt. Er dette derimot ikke i orden vil min være mye bedre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2009 oki, hvordan skjekker jeg dette ? jeg har NULL kunnskaper ang Turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2009 jeg har testet litt i dag, og det virker som om jeg får turbotrykk når jeg passerer ca 3200 rpm... kan det være noe vakumgreier eller slikt som er galt da ? for jeg mener, hvis du rboen er røket så er den røket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2009 Ta av slangen inn på turbo, kommer fra luftfilterboksen. Putt en tang inn i turoen og kjenn om du kan trekke akselen inn og ut (aksialt), herskal det ikke være noe slakk. Se inn på turbinen at den ikke har skrapet i sidene eller har skader på skovlene. Hva som kan være galt er vanskelig å gjette, du må nesten starte feilsøking, og her er det neppe feil å starte med å sjekke turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...