#1 Skrevet September 5, 2009 (endret) Lager en ny tråd da den andre begynte å bli så rotete. Saken er at ledninger fra bensinpumpe under tanken blir varme. Men de som går inn på pumpa har ikke samme farge som de over. er de skjøtet ett sted mellom der? Er det sansynlig at det er knagd hull noe sted så det ligger til jord el kan det være pumpa som er gåen? har hatt av filter å der virker alt ok. altså ikke tett.også går det jo innom enda en sak etter filter før slangene går framover. hva er dette? tror ikke jeg får målt A på biltema meteret jeg har. Skal å sies at ledningen med strøm til pumpa oppå tanken bare har 8v. dette er vel i minste laget? hører tydlig forskjell når man kobler den til 12v, går endel fortere da. Burde jeg kanskje strippe ledningene framover å se etter brudd, slitasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2009 Ved 8 v vil strømforbruket til pumpa øke, dette vil videre føre til varmegang i kablene. Du må opp til 12v batteritomgang helt fram til pumpa. Se ohms lov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2009 Etter filteret sitter det kanskje et reservoâr på bensinen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2009 er 8v på pumpa i tanken, pumpa under har 12.5v men er ledningene til pumpa under som blir varme. får se på ledningene framover og tenker jeg.Begynner med nye ledninger fra toppen av tanken til pumpa under. Kan det være disse blir varme hvis pumpa er gåen? el er det enten virker den el ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2009 Har nettopp bytta begge pumpene i min gamle -88 jetta m k-jetronic. Bytta først den under bilen da den gamle surret greit høyt. Det ble bedre men ikke helt bra. Tok så ut matepumpa i tanken. Koblet strøm rett på den når den var ute og da bare gikk den litt og knaset og stoppet...satt så på strømmen omvendt på polene og da gikk den litt andre veien før den stoppet. Satt så inn den nye pumpa i tanken og lyden i nye hovedpumpa ble borte. Hovedpumpa klarer ikke å suge til seg nok bensin når tankpumpa er kaputt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2009 skjønner. men er det sånn at tankpumpa skal gå når det er tenning el bare når bilen går? for min går bare når bilen går. dog fortere når jeg koblet den til 12v kontra 8v. Føler jeg pumpa under er grei, starter når den skal o.s.v. Men tenkte ta av slangen etter filter å vri på tenninga. skal vel komme en dusj med bensin da? evnt. ta av coil å la den gå litt på starter for å se hvor mye som kommer. Men tank pumpa skal jo suge opp bensin så får sjekke det å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2009 hvor mye motstand skal det være i en kabel i bilen da? hvis det er 16 ohm på kabelen til pumpa oppi tanken er det normalt? skal sies det er samme ledningen som det bare er 8v på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2009 motstanden i en skal være svært liten, langt under 16 ohm, men når en kabel er tilkoblet et apparat så vil du også måle motstanden i bensinpumpa. så da må du evt koble den fra. Jeg vil råde deg til å følge ledningene hele vegen og sjekke bensinpumpa. ta det som er enklest først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2009 har nå forska litt å kan se ut som problemet ligger lenger foran. Nå har displayet forsvunnet helt. så tror jeg skal ta ut klokkene å sjekke alle ledninger. Men har et annet spørsmål. Den svarte ledningen fra tenningslåsen skal den være strømførende el jordet? for når jeg har tenning av er den jordet og når jeg setter på tenningen så er det strøm i den. delte den og da kan jeg sette multimeter på hver ende å måle strømmen. det kan vel ikke være riktig? Kan det være låsen? Bille være rart siden den er jordet ut fra sikrings boksen.byttet både boks og den plastsaken bak med ledningene til tenningslåsen .hentet en fra huggeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...