Anbefalte innlegg

Hei,har tenkt å montere comfortblink i min allroad 2001 mod.

Trodde dette var veldig enkelt,i manualen som var med det nye relet stod det at man skulle kutte de to ledningene som går til høyre og venstre blinklys.

Problemet er at det går bare en ledning med styrestrøm(når man blinker til venstre)

Har prøvd å koble etter hendel og etter orginal relet,men funker ikke.

Har hvert så mye enklere om det har hvert en styrestøm til venstre og en til høyre.

Har noen gode forslag???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du de lovede tegningene!

Funker slik, etter teskje-metoden:

Først 12V fra sikring S2 (10A), så til side 1/10, 12V fra "117", gjennom relè E3 (inn på 2/75, relè, ut på 3/49a) og til "48" på side 1/7, kommer da inn på E2, fra "97", 5/49a, så ut til enten 3/L (venstre) og ut på "85" eller 11/R (høyre) og ut på "88", som begge er tilbake til side 1/10. Og her fordeles 12V blink til enten venstre ("206", "247" og "212"), eller høyre side, ("249", "183" og "230") på bilen.

Hva som egentlig får elektronikken til å dra relèet på høyre side av E3, husker jeg ikke i farta, ser det heller ikke akkurat nå, mulig elektronikken sender pulser hele tiden?

Jeg monterte komfortblinker på følgende vis, kort, men ikke så lett fortalt:

Av med ratt og airbag først.

Åpnet lederne til E2 mellom 3/L, 11/R og 5/49a. Dette er jo stifter i pluggene som går inn på E2. Deretter ble ledere fra komfortblinker koplet inn der hvor stiftene var åpnet, slik at disse ble tre kretser igjen. Deretter en ledning til 12V og en til 0V for power til komfortblinkeren. Dessuten en leder til å programmere med, ved å jorde denne så så lang tid.

Funker som tusan det, med 5 blink, som jeg synes er passe, max tror jeg er 10.

Det som skjer er at ved å gi en kort puls med hendelen til høyre eller venstre, så aktiveres komfortblinkeren, og sløyfen er da lukket i så så lang tid, til at 5 blink slipper igjennom. Du kunne gjort det samme selv ved å holde armen nede i like lang tid. Mulig greit, men ikke så bra som med denne modulen.

Den er ikke noe orginal VAG-del.

Tegningene er til 2003 model, jeg tror ikke det er noe forskjell på 2001 og til 2003.

Lykke til med din blinker!

blinkers1.pdf

blinkers2.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret Tom,men som jeg forstår deg rett,er det stikket fra bryter hendelen jeg skal koble meg inn på?

Har vel en annen type relet en deg(ikke programbar)men fremgangsmåten bør jo være det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var comfort blinkers montert.

Etter mange Fa.... timer fant jeg ut hva som måtte gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange Fa.... timer fant jeg ut hva som måtte gjøres.

Og det var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

iI manualen stod det at man skulle kutte de 2 ledningene som går fra blinkersen(høyre og venstre)så skulle ledningene kobles mellom .

Det som var riktig var å IKKE kutte ledningene,men koble ledningen i lag og koble de sammen i ledningen fra blinklys.

Vanskelig å inne dette ut når manualen forteller noe annet.

Allroaden har bare en styrestømtil blinkersen,derfor måtte det gjøres på denne måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

iI manualen stod det at man skulle kutte de 2 ledningene som går fra blinkersen(høyre og venstre)så skulle ledningene kobles mellom .

Det som var riktig var å IKKE kutte ledningene,men koble ledningen i lag og koble de sammen i ledningen fra blinklys.

Vanskelig å inne dette ut når manualen forteller noe annet.

Allroaden har bare en styrestømtil blinkersen,derfor måtte det gjøres på denne måten.

Sorry ot, men hvor selger dem slike reeler? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.