Audi S2,har jeg ABS problem eller er det noe annet?

Anbefalte innlegg

Skiftet til porsche monoblokk kalippere fremme med 323 mm skiver for en stund tilbake. Synes ikke at det ble den helt store forbedring av bremse effekten av dette kontra originalt, men gjorde ikke noe med det da dei virket sånn høvelig bra. Trodde gjerne at det skulle være slik pga at jeg brukte klosser som kom fra en porshe og innbilte meg at dei virket best når dei er varme. (Har aldri kjørt meget aktivt/hardt med bilen etter bremseoppgradering.)

Samtidig etter bremseoppgraderingen,så har jeg hatt ABS problem pga en føler som var feil justert inntil igår. Altså lyset på ABS har stått på i lengre tid så ABS funksjonen har ikke virket.

Igår fikk jeg justert føleren og lyset i dash forsvant så alt skulle vert iorden.

Det som skjedde da er at jeg noen ganger ved normal oppbremsing i lav fart så kjenner jeg at bremsepedalen begynner å pulsere i ett lite sekund (så forsvinner pulsingen) som om ABS er aktivert, hører det også. Pedalen blir også litt hardere og bremseeffekten blir bedre. Ingen lys som indikerer noe feil.

Spørsmålet mitt er da: er det ett problem med ABS som kan gjør at jeg ikke får fullt utnyttet bremseoppgraderingen? Jeg er rimelig sikker på at ett 323 mm monoblokk kitt skal være bedre enn originalt.

Jeg føler at det kan virke som om jeg bruker bremsene uten bremsekraft forsterker nå siden det er rundt samme effekt men større bremser, men sjønner ikke at det kan gå an heller. Er det noen som har skjema over bremsekraft systemet og spesielt det rundt bremsekraft forsterkeren som viser hvordan den virker?

Kan det være vacum problemer til bremsekraft forsterker?

ABS i feilmodus som gjør at bremsene mister effekt?

Slenger bare ut noen ideer her.......

Ellers så er alle inspill velkomne om hva som kan være galt her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at ved hard bremsing fra 80-0 så fåregår oppbremsingen normalt. Har også tatt en "nødstopp" fra 80-0 der jeg prøver å låse hjula og da slår ABS inn med engang og kontrollerer ned til null uten å låse hjula.

Symptomene skjer hver gang jeg tar en vanlig nedbremsing fra lav fart og pulseringen skjer fra ca 25 kmt til 0. Hvis jeg bremser fra 20 til 0 så skjer det avogtil men ikke alltid.

Noen ide??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen teorier ute blant folket hva dette kan være og hvor jeg bør begynne å leite etter feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er saken løst.

Venstre ABS føler stod for lang ute som gjorde at ABS systemet tullet, og oppgaderte til Ferodo DS3000 klosser fremme. Bremse effekten er helt enorm i forhold til dei originale porsche klossene. Ser ut som dei var litt glaserte.

Har også oppgradert bremsene bak samt skiftet bremse bomba og flushet hydraulikk systemene med nye oljer.

Nå henger jeg i selene når jeg bremser:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.