#1 Skrevet September 5, 2009 Håndbrekket på 100en går 2-3 hakk opp, det kjennes ut som det er normalt med motsand når man drar, men det har absolutt ingen effekt..Bremsene fungerer som normalt etter alt å dømme.. Hva kan forårsake dette? Er det noe som er typsik for disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2009 Bytt håndbrekkvaijere så blir det bra igjen, disse blir treige med årene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2009 du kan ta av calipperen, og ta ut den sylinderen som er fjære koblet på til håndbrekk vaieren, spraye wd 40 opii, bank den fra og tilbake, så løsner det seg... en kjapp overhaling som hjelper, har gjort det på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2009 Om armen til brekket på calipper går treigt, bør man overhale calipper evt bytte ut calipper. Overhaling - bytte ut samtlige pakninger/simringer, returfjær og smøre opp calipper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2009 Takker for tipsene. Bare for å svare meg selv, så var det faktisk det stempelet på den ene calipteren som satt bom fast. Den ytre tetningen var ødelagt. Har fått løst stempelet nå, og pusset det ned så det ble glatt og fint igjen. Nå er det bare å bestille nye tetninger og fjær, så er problemet løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2009 du kan ta av calipperen, og ta ut den sylinderen som er fjære koblet på til håndbrekk vaieren, spraye wd 40 opii, bank den fra og tilbake, så løsner det seg... en kjapp overhaling som hjelper, har gjort det på min Et lite spørsmål..Hvordan får man ut denne? Jeg får ut stempelet uten problemer, men kan ikke se helt hvordan jeg får ut det som håndbrekket virker på..Vet heller ikke helt hvordan systemet der fungerer..Skjønner at selvstramminga fungerer ved hjelp av den "gjengetappen" som stempelet kjører på, men hvordan dras brekket på? På den ene sida fungerer ikke dette i heletatt..Og i morra skal bilen på EU-kontroll.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2009 Bruk masse rustløser (om det ikke er gjort.) Min ble helt fin etter det, i et helt år! nå derimot begynner den å henge igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2009 Det sitter en segering nedi stempelhuset. "Umulig" å komme til med vanlige segeringtenger må ha en veldig spiss og lang. Det er stort spenn i fjæra så det er litt vanskelig å få på plass segeringen under montering. Overhaling "light" er derfor å ikke ta armen helt ut. Av med armen og stopperen (litt ulikt på 100 og A6), spray masse rustløser/smører mot armen fra utsiden. Sett på armen i slik posisjon at du får vridd den begge veier uten at den stopper mot huset, vri 50 ganger til hver side, sprau av og til. Armen løsner og dette varer akkurat 2 år til, 1 år kortere enn om du har opp armen og smører skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...