Hvordan stramme wire på gasspjeld?

Anbefalte innlegg

Har vært av med innsuget for å høyglanspolere det. Når jeg satte det inn igjen så var vaieren blitt veldig slakk. Kan justeres til en viss grad med den klipsen som er på oversiden, men ikke nok. Nå er den veldig slakk. Om det er vesentlig, så har jeg en A4, 1.8T B5 med AEB-motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe meg her? Jeg har byttet turbo, gjort klar til oppstart. (vært av med ledningene på dysene og hostet en stund). Og når jeg vrir om tenninga for å starte motoren, så går den rett opp på 3000 rpm. Dette kan umulig være bra for en ny turbo. Den er glovarm bare etter 10 sek. Slukker så klart med en gang, men får ikke satt gasspjeldet i grunnstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at gassvaiern din har blitt slakk bare av å høyglanspolere innsuget...må da være noe annet som er årsaken til at den er slakk..?

Den skal heller ikke være helt stram når motor går på tomgang. Tomgangsreg skal ta seg av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg gjøre noe med vag-com da kanskje? Den står jo bare og går på 3000 nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det her lukter litt feilmontering/at man har vært borti innfestning e.l. av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel ikke an å montere dette feil egentlig. Det passer bare på en måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om noe har gått galt, hva må til for å få det tilbake til normalt? Selv uten vaieren koblet på så står den og går på 3000 rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker moderns -98 golf 1,6 også plutselig hang seg opp på ca 3000. Da var det en sensor som var gåen. Kosta et par lapper men måtte på verksted for å finne ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute med den lille sensoren på innsuget når jeg polerte det. Men jeg trodde denne målte temp. Jeg får ta diagnose for å finne ut av det! Jeg tror kanskje problemet kan ligge i falskluft også da, men klarer ikke å se for meg hvor det kan komme fra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikkeno jordingsledninger i innsuget som kan ha fått dårlig kontakt/leder etter du har polert det da kanskje..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg vet om. Men som jeg sa tidligere, så går den rett opp på 3000, og rett ned på 0, før den da såklart slukker. Minner om falskluft egentlig, men finner ikke noe lekasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.