#1 Skrevet September 6, 2009 Lurer på om selve akslingene er lik. Sånn at når jeg bytter til 6trinns så er det bare å kjøpe nye indre drivknuter. Eller hvis jeg bytter nav uten å bytte kasse, så er det bare å bytte yttre drivknute. er hjullagerhus/lager likt på 80/S2/RS2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2009 stemmer det, sjølve lengda og spora på drivakslingane er dei samme, tjukkelsen varierer litt, for på s2 har dei akslinger som "flexer" men lengda er den samme. Usikker på hjul lager hus, men er mykje likt på quattro, var likt på min cupe 20v 7a og s2'en min iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2009 rs2 aksling er vertfall ikke lik som s2 vertfall. større spline på drivledd på ytre og aksel er 32 mm ca i diameter på spline. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2009 takker for svar. men hadde vært kjekt å vite om hjulagerhusene er like, eller om man må ha komplett for å bytte til 5bolt. min er 2.3 10v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2009 Her er min tråd om nesten samme emnet : http://forum.vwaudi-club.no/newreply.php?do=newreply&p=1655970 7A, S2 og Rs2 bruker alle de store ytre leddene og 82 mm hjullager. S2 og RS2 har 108 mm indre ledd (jeg var litt uklar her). 99% sikker på at 7A indre ledd bare er 100 mm. Jeg bruker original 80q 5-trinns 01A kasse (100 mm flens), 7A drivaksler og S2 hjulagerhus på min bil. OT: Bak er det vel akkurat det samme. ®S2 B4 (sedan, avant) har 108 mm indre ledd og stor type ytre ledd. S2 Coupe har 108mm indre ledd, men små ytre ledd. Ikke enkelt å forstå hvorfor de har brukt så mye forskjellig. Hvorfor ikke bruke de "store" delene på alle modeller...det kan jo ikke være så mye å spare i vekt og pris på disse delene... mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...