#1 Skrevet September 6, 2009 Hei Bilen min har plutselig begynt å gå på kun tre sylindre, etter å ha lest litt på forumet virker det som om tenningsmodulen kan vere synderen. Men klarer ikke finne den, siden den ikke ligger på samme plass i den eldre A4'en. Noen som kan forklare hvor den er eller har ett bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2009 Hei Bilen min har plutselig begynt å gå på kun tre sylindre, etter å ha lest litt på forumet virker det som om tenningsmodulen kan vere synderen. Men klarer ikke finne den, siden den ikke ligger på samme plass i den eldre A4'en. Noen som kan forklare hvor den er eller har ett bilde? Det er en veldig enkel grunn å det er at du har ikke Tenningsmodul på samme måte som på de eldre A4'ene. Du må nesten garantert skifte coilen på den syl den ikke går på. Prøv først å skifte coil mellom 2 syl å se om feilen flytter seg. Om du ikke vet hvilken syl den ikke går på kan du nappa av kontakten på dysa for å finne det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2009 Takk, jeg begynte å skjønne at motoren ikke hadde tenningsmodul etter og ha lest litt mer på forumet. Men viss det er en coil, burde ikke ett varsellys ha begynt og lyse. (bilen er chippa) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2009 Takk, jeg begynte å skjønne at motoren ikke hadde tenningsmodul etter og ha lest litt mer på forumet.Men viss det er en coil, burde ikke ett varsellys ha begynt og lyse. (bilen er chippa) Ikke alltid det kommer lys, men prøv som sagt å flytte coilen fra den sylinderen den ikke går på for å se om feilen flytter seg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2009 Ok, skal prøve det imorgen. Takker for svar:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2009 Ok, skal prøve det imorgen.Takker for svar:tilber: Sjekka med diagnoseutstyr, tenningsfeil på sylinder 1. Bestilt ny coil, burde bli bra da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2009 Sjekka med diagnoseutstyr, tenningsfeil på sylinder 1. Bestilt ny coil, burde bli bra da:) Bare så du er klar over det, ikke bli forundra om feilen kommer tilbake på en annen sylinder. Disse coilene har en tendens til å ryke på rekke å rad når de først begynner å kødde. Anbefaler alltid å skifte alle 4 samtidig om det ikke er skifta coil tidligere. Er kommet en ny type som tåler litt mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2009 Bare så du er klar over det, ikke bli forundra om feilen kommer tilbake på en annen sylinder.Disse coilene har en tendens til å ryke på rekke å rad når de først begynner å kødde. Anbefaler alltid å skifte alle 4 samtidig om det ikke er skifta coil tidligere. Er kommet en ny type som tåler litt mer. Har lest litt om det, tror jeg vil bytte resten av coilene og alle tennpluggene når eg får litt bedre tid neste uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...