#1 Skrevet September 6, 2009 (endret) Hei folkens! Etter en langtur i dag så skjedde det fatale med Audien min. Heldigvis kun et par km før dørstokken. I fart så ble plutselig lyden fra eksosanlegget mye grovere og jeg hørte tydeligvis at noe var alvorlig galt. Etter at jeg la meg under bilen med kamera så tok jeg et par bilder for å dele dem med dere. Vennligst fortell meg om dette er noe som jeg kan bytte? Eller kan det byttes og monteres hos en lokal verksted på kort tid eller må jeg vente lenge på den riktige delen og gjøre det hos en autorisert Audi forhandler. Se signaturen min for detaljer om bilen. Bilde1: Bilde2: Bilde3: Bilde4: På forhånd takk for svarene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2009 Tror kansje jeg ville dratt på ett eksos verksted. Ser ut som dette er ett hjemme sveisa annlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2009 Det ser veldig hjemme sveisa. Jeg burde kanskje bytte ut hele anlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2009 (endret) Hei igjen, Fikk sjekket i dag hos to verksteder hvor mye det koster å reparere dette. Det viste seg at forrige eier hadde lot være å ha katalysator og flexirør. Han sveisa alt sammen til billigst mulig penge. Her er prisforslagene: Svendsen Eksos Tønsberg: 10500,- ( originale deler: katalysator, flexirør og montering) Et lokal eksos-rep firma i Oslo: 8500,- ( originale deler: katalysator, flexirør og montering) 5700,- ( uoriginale tilsvarende deler: katalysator, flexirør og montering) Bilen står i Tønsberg. Hva syns dere? Har dere noen gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2009 Uoriginalt burde gjøre susen like godt som originalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2009 (endret) Ja, sikkert ikke no problem det. Lurer på hvordan jeg skal få fraktet bilen til Oslo fra Tønsberg... En annen ting er at jeg har eid bilen i kun 3 mnd. Den forrige eieren sa ingenting til meg angående en så stor mangel på bilen. Går det annt å kreve erstatning fra han på hele reparasjonsbeløpet eller feks halve beløpet? Kankje kan Forliksrådet involveres i dette. Det er jo snakk om en betydelig sum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2009 Før man går til drastiske tiltak, går det jo an å ringe forrige eier å fortelle hva som har skjedd, og høre om ikke dere kan dele på kostnadene. Han er nok smertelig klar over problemet, og hvis han eier litt samvittighet møter han deg sikkert på halvveien. Kanskje har han til og med katalysatoren liggende, og da sparer du deg eventuelt ytterligere noen kroner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...